جشنواره پخت حلوا ویژه معلولان گناوه برپا شد
جشنواره پخت حلوا ویژه معلولان گناوه برپا شد

گناوه – ایرنا – نخستین جشنواره پخت حلوا و افتتاح دیوارنگاری ویژه معلولان گناوه به مناسبت بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) روز چهارشنبه توسط انجمن توانمندان صبور در این شهرستان با حضور مسئولان برپا شد.

به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه در این آیین گفت: جشنواره پخت حلوا با هدف به تصویرکشیدن توانمندی و استعداد، هویت بخشی و روحیه خودباوری معلولان این شهرستان برگزار شده است.

لیلا جهان آرا افزود: در این جشنواره ۵۰ نفر شرکت کردند که ۳۶ نفر از آنها معلولان هستند که دست پخت خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

وی گفت: در این جشنواره فاطمه صفایی کارشناس آشپزی صداوسیما، توانمندی معلولان را داوری و برترین ها را انتخاب می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود به هشت نفر برتر جوایزی اهدا شود اما با همیاری و مساعدت مسئولان به ۳۶ نفر از توانمندان جایزه اعطا خواهد شد.

                                                       جشنواره پخت حلوا ویژه معلولان گناوه برپا شد

وی ادامه داد: افتتاح دیوار نگاری از دیگر برنامه‌ها است که باهدف به تصویرکشاندن برخی محدودیت‌های جامعه معلولان اجرا شده است.

جهان آرا از همکاری فرهنگسرای شهرداری و کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر گناوه برای همکاری در اجرای این برنامه و حضور جانشین سپاه انصارالحسین(ع)، مشاور امور بانوان فرمانداری،  رئیس بهزیستی، جهادکشاورزی و شورای اسلامی شهرستان، خادم یار رضوی، دبیر شورای هیات مذهبی و خبرنگاران تقدیر کرد.

وی یادآورشد: انجمن توانمندان صبور گناوه  در سال ۹۷ با اخذ مجوز از بهزیستی همراستا با اهداف بهزیستی و توانبخشی در عرصه‌های مختلف این قشر، ثبت و تاسیس شده است.