حال و هوای زمین‌های خاکی سروش
حال و هوای زمین‌های خاکی سروش

۳ گناوه‌‌آنلاین- زمین‌های فرودگاه در ابتدای ورودی گناوه از سالیان گذشته در میان اهالی این شهر به زمین‌های سروش معروف گردیده است. این زمین‌های خاکی که در گناوه طرفداران زیادی را همواره در خود جای داده است با شکلی خاص و در ده زمین متعدد مهندسی شده، در طول سال‌های گذشته رکوردهای جالبی در این […]

۳

گناوه‌‌آنلاین- زمین‌های فرودگاه در ابتدای ورودی گناوه از سالیان گذشته در میان اهالی این شهر به زمین‌های سروش معروف گردیده است. این زمین‌های خاکی که در گناوه طرفداران زیادی را همواره در خود جای داده است با شکلی خاص و در ده زمین متعدد مهندسی شده، در طول سال‌های گذشته رکوردهای جالبی در این زمین‌ها بر پا شده است که شاید در فوتبال دنیا بی‌سابقه باشد.
به گزارش فوتبال بوشهر روایت سروش افتخاری خبرنگار گناوه‌ای از این زمین‌ها در نوع خود جالب توجه است که در ادامه می‌خوانید:
شاید حال و هوای کرونا، این ویروس لعنتی همه دنیا و حتی زمین‌های خاکی ملقب به سروش را تحت تاثیر قرار داده باشد اما همچنان عشق فوتبالی‌های گناوه این زمین‌های خاکی را دوست دارند. زمین خاکی‌های سروش در زمین‌های بایر ابتدای شهر دایر شده‌اند و روزگاری به شکل هم‌زمان بیش از دویست بازیکن فوتبال در ده زمین کنار هم به میدان می‌رفتند و هم‌زمان ده داور در این زمین‌ها مشغول قضاوت بوده‌اند.
اینجا شکل توپ جمع کن‌ها هم برای آوردن توپ‌ها فرق دارد، راننده موتورسیکلت‌ها با سرعت فراوان توپ‌های دفع شده را به بازیکنان می‌رسانند. زمین‌های خاکی سروش روزگاری میزبان بازی‌های باشگاه‌های گناوه هم بوده‌اند. شور و شوق و کری های داغ برگزار کنندگان این بازی‌ها در نوع خود جالب توجه بوده است.
گناوه از دیر باز با فوتبال زندگی کرده و بازیکنان بزرگی را پرورش داده است. روزگاری تیم‌های قدیمی این شهر در قالب برزیل و آرژانتین به مصاف هم می‌رفتند و آن‌هایی که از گذشته این زمین تاریخی حرف می‌زنند می‌توانند گواهی باشند بر این ادعا که تیمی که لباس برزیلی‌ها بر تن می‌کرد، حتی تیر دروازه‌اش هم زرد رنگ بود!