حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یافت
حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یافت

گناوه – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در مدت ۱۰ ماه امسال رشد سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد بیش از ۱۴۰ درصد و از نظر حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدحسین حسینی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی کارخانه تولید انواع نوشیدنی و سیستم مالتینگ مرکز طلایی انرژی سالم در شهرک صنعتی بندرریگ گناوه افزود: در  دو سال اخیر باتوجه به برنامه هایی که رهبرمعظم انقلاب در راستای حمایت از تولید ابلاغ فرمودند بحث داخلی سازی صنعت و رشد سرمایه گذاری رونق و افزایشی شده است.

وی اظهارداشت: رشد سرمایه گذاری صنعتی در استان بوشهر ، نشانگر این است که اقتصاد کشور به سمت ثبات و تامین نیازهای کشور حرکت می کند.

رئیس اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پروزه احداث کارخانه تولید نوشیدنی انرژی در شهرک صنعتی بندرریگ نیاز کشور است و زمینه سرمایه گذاری در آن ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: یکی از مجموعه اقداماتی که حایز اهمیت بوده کوتاه شدن بحث فراینده های صدور مجوزها است و  سرمایه گذار پروژه تولید نوشیذنی انرژی ابراز داشت که در یک روز توانستنم مجوز سرمایه گذاری را اخذ کنم.

 حسینی خاطرنشان کرد: احداث کارخانه فولاد گناوه یکی از طرح‌های بزرگی است که  استاندار بوشهر پیگیر آن است و مراحل نهایی آن درحال طی شدن است و  ارزیابی  زیست محیطی تمام شده است.

وی گفت: اهتمامی که دولت و نظام به رعایت ضوابط زیست محیطی دارد ، باید برای این پروژه  صادر و کلنگ زنی آن آغاز شود. 

در این آیین مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر هم گفت: در حوزه آب بعد از انقلاب کارهای بزرگی در استان بوشهر صورت گرفته است.

                           حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یافت

عبدالحمید حمزه پور افزود:  با پیگیری ها و پشتیبانی استاندار بوشهر از مجموعه آب استان و نگاه بلند رئیس جمهور آیت الله رئیسی درخصوص ظرفیت های شیرین سازی دریا ، اتفاقات مهمی افتاده است.

وی اظهارداشت: هم اینک حدود ۴۰ هزار مترمکعب شیرین سازی صورت گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب با سرمایه بیش از ۱۳۰۰ میلیاردتومان در استان در دست اجرا است.

وی گفت: عمده آب شیرین کن های دردست احداث امسال و سال آینده به بهره برداری خواهدرسید.

حمزه پور بیان کرد: این حرکت های صورت گرفته اتفاق بسیار بزرگی برای استان است که برای اولین بار بیش از  ۳۰ تا ۴۰ درصدمنابع آب استان وابسته به شیرین سازی آب دریا می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به رغم خشکسالی های بی سابقه در ۴۰ سال اخیر و افزایش جمعیت استان اما باز هم در حوزه آب به پایداری می رسیم و این نیست جز با همت دولتمردان انقلاب ، نظام مقدس جمهوری و دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی حاصل شده است.

عملیات اجرایی کارخانه تولید انواع نوشیدنی و سیستم مالتینگ در شهرک صنعتی بندر ریگ با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار و پیش بینی ۳۰۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم به مناسبت دهه مبارک فجر باحضور استاندار بوشهر آغاز شد.