حل ۹۰ درصد مسائل استان بوشهر در اختیار مدیران دستگاه‌ها است
حل ۹۰ درصد مسائل استان بوشهر در اختیار مدیران دستگاه‌ها است

بوشهر- استاندار بوشهر خواستار تحقق مطالبات مردم با استفاده از کارشناسان تخصصی شد و گفت: حل بیش از ۹۰ درصد مسائل استان بوشهر در اختیار مدیران دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در نشست جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار داشت: باید همه ظرفیت‌ها برای تغییر در فضای کسب و کار و تسهیل در سرمایه گذاری در استان بوشهر فراهم شود.
وی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را به عنوان یک اولویت مهم در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: توسعه فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه باید توسط همه مسئولان مربوطه با جدیت دنبال شود.
استاندار بوشهر خواستار مدیریت صحیح مصرف آب و برق در استان بوشهر برای جلوگیری از بروز بحران شد و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای تسریع در توسعه سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا بایستی کارگروه تخصصی برای واگذاری انشعابات آب، برق، گاز و خطوط ارتباط مخابراتی به واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود.
محمدی‌زاده خواستار تسریع در صدور مجوزها شد و ادامه داد: باید فضای استان بوشهر در عرصه سرمایه‌گذاری و تولید با همکاری بخش دولتی و خصوصی با ارائه راهکار روان و ساده تغییر کند.

وی نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات و رفع موانع را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روش‌های لازم در تحقق مطالبات مردم بکارگیری و از واگذاری مسئولیت به دیگر حوزه‌ها و یا روش‌های دیگر اداری خودداری کنند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه حل بیش از ۹۰ درصد مسائل استان در اختیار مدیران دستگاه‌ها است تصریح کرد: مدیران باید در رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم با استفاده از کارشناسان تخصصی دستگاه مربوطه اقدام و شجاعانه و مسئولانه در حل مشکلات عمل کنند.
محمدی‌زاده با اشاره به اینکه مقررات و دستورالعمل‌ها در همه استان‌ها وجود دارد گفت: باید راهکار اساسی برای رفع موانع و حل مشکلات مردم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تدوین و عملیاتی شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل و قطب تولید میگو پرورشی کشور در استان گفت: با محوریت بازرگانی و مشارکت دستگاه‌های مختلف امسال جشنواره گوجه‌فرنگی و میگو در استان بوشهر برگزار شود.