خبرهای شهرستان های استان بوشهر
خبرهای شهرستان های استان بوشهر

بوشهر – ایرنا – ادای احترام به مقام شهیده مدافع سلامت در گناوه، بازدید عکاسان کشوری و استانی از اماکن تاریخی و برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی هنری دهه فجر در دشتی از جمله خبرهای روز چهارشنبه شهرستان های استان بوشهر است.

 مقام شهیده سلامت گناوه ادای احترام شد 

 آیین  ادای احترام و تجدید میثاق با شهیده سلامت بندرگناوه ” زهرا عبدالهی”  همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر  و جمعی از بانوان برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، فرماندار گناوه در این آیین گفت: در این مکان مقدس به یاد شهدا حضور یافته‌ایم تا با آرمان‌های این عزیزان بیعت مجدد ببندیم و با تمام وجود ادامه دهنده راه آنها باشیم.

محمدتقی صفری افزود: شهیده راه سلامت همانند رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، در سنگر سلامت با جهادگری و مخلصانه در میدان جنگ و دفاع از سلامت مردم با شهامت و شجاعت ایستاد و در این راه به شهادت رسید.

وی اظهارداشت: به روح بلند این شهدا بویژه شهیده راه سلامت شهرستان گناوه درود می‌فرستیم و یاد آنها هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی، با نثار گل و قرائت فاتحه بر مزار مطهر این شهیده به مقام شهدا ادای احترام کردند و با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، شهدای والامقام و امام شهدا میثاق دوباره بستند.

شهیده زهرا عبدالهی، شهیده سلامت شهرستان گناوه در راه خدمت رسانی به هموطنان خود و مقابله با ویروس کرونا، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدای سلامت پیوست و در گلزار مطهر شهدای گناوه به خاک سپرده شد.

این شهیده از کارکنان درمانگاه تامین اجتماعی شهید مطهری گناوه از مراکز زیر مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر بود.

مراسم  تشییع و خاکسپاری شهیده سلامت گناوه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ در گلزار شهدای این شهرستان باحضور گسترده مردم این منطقه برگزار شد.

عکاسان کشور از اماکن تاریخی دشتی بازدید کردند

بوشهر- ایرنا- هنرمندان عکاس کشور روز چهارشنبه در قالب تور انجمن سینمای جوان استان بوشهر از اماکن تاریخی شهرستان دشتی استان بوشهر بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با حضور در جمع عکاسان و قدردانی از رئیس انجمن سینمای جوانان بوشهر در برگزاری این تور گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام، مفاهیم و فرهنگ‌ها به نسل‌های آینده است که عکاسان نقش برجسته‌تری در این راستا دارند.

خبرهای شهرستان های استان بوشهر

حمید زارعی اظهار کرد: زبان هنر زبان انسانیت است و هنرمند عکاس رویداد َآفرین برای همه نسل‌ها است.

وی ادامه داد: هنرمندی که در یک مکان تاریخی عکاسی می‌کند ضمن تولید اثری ماندگار، باعث معرفی آثار و میراث گذشتگان نیز می‌شود.

زیارعی افزود: شهرستان دشتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای اماکن تاریخی بسیاری است که بازدید و به تصویر کشیدن آنها توسط عکاسان در قاب‌های مختلف برای مخاطب تازگی دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان شهرستان دشتی نیز گفت: عکاسان کشوری و استانی در تور یک روزه از اماکن تاریخی شهرستان دشتی بازدید و فضاها و صحنه‌های جذاب را به تصویر خواهند کشید.

سید کریم موسوی بیان کرد: عکاسان علاوه بر بازدید از قلعه محمدخان دشتی، در ادامه از کلوت‌های کوه مند، عمارت شیرینه، بافت قدیم شهر، نخلستان و سایر اماکن نیز دیدن خواهند کرد.

وی تصریح کرد: گردشگران، عکاسان و عموم مردم با حضور در شهرستان دشتی و اماکن تاریخی تصاویر بسیاری را ثبت و ضبط کرده‌اند و این نشان از سابقه دیرینه فرهنگ دارد.

۵۰ برنامه قرآنی، فرهنگی و هنری ویژه دهه فجر در دشتی برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: بیش از ۵۰ برنامه قرآنی، فرهنگی و هنری در دهه فجر برگزار می‌شود.

حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با همکاری اداره کتاب‌خانه‌های عمومی، باشگاه‌های کتابخوانی و انجمن‌ها به مناسبت دهه فجر برنامه‌هایی فرهنگی و هنری را برای گرامیداشت این ایام‌الله برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ برنامه برای این دهه تاریخی درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: افتتاح کتابخانه‌های روستایی، پخش فیلم، مسابقه فرهنگی دل‌نوشته‌ای به پیر جماران، راه‌اندازی سینما کاکی، نمایش‌نامه‌خوانی “خشت اول”، مسابقه و جشنواره اتود، مسابقه تفسیر مبارک سوره فجر، جشنواره مونولوگ، محفل انس با قرآن، دیدار با هنرمندان جانباز ، شب شعر انقلاب، مسابقه کتابخوانی کتاب و انقلاب، همایش دستاوردهای قرآنی شهرستان، انتخاب موسسه قرآن و عترت برتر در سال ۱۴۰۰، نمایشگاه کتاب علوم قرآنی، مسابقه عکاسی”فجر محله‌ام در یک قاب”، جنگ شادی، عصر شعر انقلاب و رونمایی آثار مولفین شهرستان بخشی از این برنامه‌ها است.

زارعی افزود: مسابقه عکس از راهپیمایی ۲۲ بهمن، پویش قصه‌های انقلاب، ایستگاه نقاشی کودکان، مسابقه روزنامه دیواری، تقدیر از برگزیدگان پویش این‌الفاطمیون، معرفی کتاب انقلاب، ادای احترام کتاب‌داران و اعضای کتابخانه به مقام شامخ شهیدان، نواختن زنگ انقلاب، بازنمایی و نمایش کتاب با محوریت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و زندگی و مبارزات امام راحل (ره)، ایستگاه کاریکاتور با محوریت انقلاب، نشست کتابخوان در مدارس، نشست روستاگردی با کتاب، آدینه با کتاب ویژه دهه فجر، طبیعت با کتاب ویژه عشایر همراه با جشن انقلاب، جمع‌خوانی از کتاب صعود ۴۰ ساله، جشن پیروزی انقلاب در راستای نشاط اجتماعی، همایش دوچرخه‌سواران کتابخوان با شعار گام دوم انقلاب اسلامی و آینده روشن، ایستگاه قصه‌گویی، اجرای طرح خواندن با خانواده، اجرای طرح حلقه‌های کتابخوان ویژه بانوان روستا، جشن ایمان و تکلیف دانش‌آموزان، نشست روشنگری با موضوع نقش بانوان در پیروزی انقلاب، محفل ادبی شعر و داستان، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای با موضوع انقلاب و حضور پرشور کتاب‌داران و اعضای کتابخانه‌ در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده در این دهه است.

وی ادامه داد: ترویج اندیشه‌های انقلابی مهم‌ترین مولفه در اجرای این برنامه‌ها است تا نسل امروزی کشور با این ویژگی‌ها در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی عنوان کرد: دهه فجر بارزترین واقعه تاریخی کشور و فرصتی مناسب برای انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی است.