خبرهای کوتاه از استان بوشهر
خبرهای کوتاه از استان بوشهر

گناوه – ایرنا – استقبال از نمایش آیینی هنرمندان گناوه در جشنواره یاسوج، اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی دهه کرامت و تجلیل از ۲۸ فعال قرآنی دهکده چارک دشتی و محله محور شدن فعالیت خانه مشارکت های مردمی حوزه سلامت در شهرستان دیر از جمله اخبار کوتاه استان بوشهر در روز یکشنبه است.

نمایش نشون عاشقی هنرمندان گناوه در جشنواره رضوی یاسوج استقبال چشمگیر روبرو شد.

نمایش ” نشون عاشقی ” کاری از گروه تئاتر ایلیا شهرستان گناوه در هشتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی در شهر یاسوج با استقبال پرشور مخاطبان روبرو شد.

 قصه نمایش نشون عاشقی برگرفته از آیین ها و رسوم مذهبی و باورهای مردم استان بوشهر در باره حضرت امام رضا (ع)  است که  با همکاری انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر  تولید شد.

جشنواره آیبن های نمایشی رضوی به مدت سه روز در شهر یاسوج برگزار شد و در مراسم اختتامیه با حضور استاندار ، معاونان و  شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و خدام حرم رضوی از این گروه نمایشی تجلیل به عمل آمد .
                                خبرهای کوتاه از استان بوشهر

۱۵ هنرمند گناوه‌ای در اجرای این نمایش بکار گرفته شد که علیرضا شریف،عبدالمحمد سراجی، روح الله پورقصاب و رضا رحمانی در نقش بازیگر، مریم مظفری، امیررضا مظفری، ابوالفضل پورقصاب در حوزه موسیقی ، علی تیرنا  نوازنده نی انبان،احسان واعظ در بخش  آواز ، نوازنده ضرب و دمام و آمنه فروردین به عنوان طراح لباس حضور داشتند.

جشنواره امام رضا (ع)  هر سال در دهه کرامت و در بخش های مختلف به میزبانی استان های کشور به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی دهه کرامت در دشتی برگزار شد

امام جمعه خورموج استان بوشهر گفت: در دهه کرامت بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی با حضور خدام رضوی و استقبال پر شور مردم دشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی زاهد دوست روز یکشنبه  در مراسم جشن زیر سایه خورشیید در مسجد امام رضا (ع) خورموج  مرکز این شهرستان افزود: حضور هزاران نفر از شهروندان در  جشن زیر سایه خورشید و میلاد امام رضا و استقبال از خدام رضوی در تمام نقاط شهرستان نشان از دوست داری اهل بیت و عطر آگین شدن فضای معنوی در این دهه داشته است.

وی از حضور معنوی خدام حرم رضوی در شهرستان و حضور در روستاهای محروم و دور اقتاده و دیدار با خانواده شهدا و فعالان فرهنگی، قرآنی دشتی قدر دانی کرد.

فعالیت خانه مشارکت مردمی سلامت در دیر محله محور باشد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیــّر استان بوشهر گفت: برای کاربردی کردن امور بهداشت و درمان فعالیت خانه مشارکت مردمی در حوزه سلامت محله محور باشد.

مصطفی فخرایی روز یکشنبه در جلسه انتخابات خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان دیّر افزود:حوزه بهداشت و سلامت باید از ظرفیت شهرستان بیشتر استفاده کند.

وی با تاکید به مطالبه گری مردم در حوزه سلامت گفت: آحاد مردم باید پای کار و مطالبه گر باشند تا در این روند مشکلات سلامت احصا و برای آن برنامه ریزی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت:با تلاش و پیشگیری زیاد امید به آینده در حوزه سلامت بهتر خواهد شد.

عباس آدمیت نسب افزود:یکی از نقش های اساسی خانه مشارکت مردمی فرآیند اجتماعی شدن سلامت و زیر بنای آن ایفای نقش مردم است.

وی گفت:خانه مشارکت مردمی پیام گذاران سلامت هستند و کارکرداین حوزه انعکاس مشکلات حوزه سلامت و بهداشت است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیــّر با اشاره  به کمبود پزشک در شهرستان گفت: باید راهکاری ارائه شود که قبولی پزشک عمومی در کنکور سراسری برای سهمیه شهرستان افزایش یابد.

در این جلسه سید حسین کراماتی به عنوان مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دیر انتخاب شد.

۲۸ فعال قرآنی دهکده قرآنی چارک دشتی تجلیل شدند

۲۸ فعال قرآنی دهکده چارک دشتی روز یکشنبه در آیینی با حضور خدام حرم رضوی و مسئولان محلی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  روحانی کاروان زیر سایه خورشید  در این آئین گفت: دهکده قرآنی چارک دشتی با تربیت صدها قاری و حافظ و گروه تواشیح نقشی بسیار مهم در توسعه فعالیت های قرآنی در استان بوشهر و کشور داشته  است.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان افزود: حضور در این منطقه و تجلیل از فعالان قرآنی برای خدام رضوی باعث افتخار است و انتظار ما این است که فعالیت قرآنی درسایر روستاها نیز مانند چارک دشتی توسعه یابد.

وی افزود: امروز مهمرتن برنامه و توطئه دشمنان کم کردن اعتقادات جوانان و نوجوانان و دور کردن آنان از قرآن است که باید با توسعه این فعالیت های قرآنی جوانان را در برابر این توطئه بزرگ دشمنان بیمه کنیم.

وی  تاکید کرد: خانواده‌ها نباید از تربیت اسلامی فرزندان وآشنا کردن آنها با قرآن غافل شوند و همه  پدران و مادران وظیفه شرعی و دینی دارند  تا فرزندان خود را  تربیت اسلامی کرده و آنان را فضای معنوی قرآن بیشتر مانوس کنند.

در ادامه مراسم چند تن از قاریان بین المللی قران چارک به تلاوت قرآن و گروه بین المللی معراج این روستا به اجرای تواشیح پرداختند.

در پایان مراسم  با اهدای لوح تقدیر از ۲۸ فعال  دهکده قرآنی چارک دشتی تجلیل به عمل آمد.