خبرهای کوتاه از شهرستان های گناوه و دیلم
خبرهای کوتاه از شهرستان های گناوه و دیلم

گناوه – ایرنا – فقدان ایمنی ۹۸درصدی اماکن گناوه، اجرای طرح مشاوره ایدز در مناطق پرخطر ، عزم شهرداری برای افزایش سطح خدمات عمومی و درگذشت هنرمند پیشکسوت خبرهای مهم روز چهارشنبه شهرستان های گناوه و دیلم است.

گناوه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت:  ۹۸ درصد از ساختمان‌های تجاری و مسکونی در این شهرستان ایمنی لازم را در برابر حوادثی نظیر آتش‌سوزی  ندارند.

ولی سیفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون چندین فقره آتش سوزی در ساختمان های تجاری و مسکونی گناوه اتفاق افتاده است که  از حداقل امکانات ایمنی و حفاظتی لازم برای اطفا و مهار  بهره‌مند نبوده اند.

وی اظهارکرد: به رغم اینکه  پاساژهای متعدد و دستفروشی‌های زیاد در مرکز شهر وجود دارد اگر اتفاقی نظیر آتش سوزی رخ دهد، حتی ماشین آتش‌ نشانی امکان ورود به کوچه‌ها و معابر بسیاری از این نقاط را ندارند  و امکان مقابله سریع با حادثه و آمادگی لازم درمجموعه‌های ایمنی و امدادی و آتش‌نشانی به علت موانعی که وجود دارد، سخت دشوار است.

سیفی گفت: اغلب مغازه‌ها و ساختمان‌های مسکونی حتی یک  کپسول آتش نشانی ندارند و غافلند که می‌توان با یک کپسول کوچک از حواث بسیار بزرگ جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه افزود: از بازاریان  این شهر بویژه مجتمع های تجاری و مسکونی  انتظار و توقع داریم بمنظور پیشگیری از هرگونه حادثه ناگوار آتش‌سوزی از انباشته کردن زباله کالاها در انبار مغازه‌های خود بجد پرهیز کنند.

سیفی به مصادیق وضعیت ایمن نبودن ساختمان های تجاری و مسکونی اشاره کرد و گفت: در یکی از مجتمع های تجاری و مسکونی شب گذشته ،  یک انبار لوازم خانگی  در طبقه سوم که زیر آن حدود ۲۰۰ مغازه و چندین واحد مسکونی وجود داشت ،  دچار آتش سوزی شد و خسارت به آن واحد در حد جزیی و بیشتر دودزدگی مواجه  شد.

دیلم

کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: طرح مشاوره و آزمایش ایدز در مناطق پرخطر این شهرستان  در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان دیلم روز چهارشنبه به نقل از مرتضی متانت افزود: در اجرای این طرح که تا ۲۰ آذر ادامه دارد،  کلیه اعضای کمپ ترک اعتیاد دیلم از نظر بیماری ایدز، مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند.

وی گفت:  در بازدید از کمپ ترک اعتیاد، راه‌های انتقال بیماری و رویکرد نوین بیماری آموزش داده شد.

متانت افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اچ آی وی یکی از راهبردهای برنامه کشوری در پیشگیری از این بیماری است.

کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: انجام تست ایدز و تشخیص و شناسایی افراد از دیگر راهبردها است که  این برنامه با توجه به  بیماری کووید ۱۹  در سطح کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.

خبرهای کوتاه از شهرستان های گناوه و دیلم

وی اضافه کرد: معرفی موارد شناسایی شده جهت انجام درمان و مراقبت‌های روتین جهت ارتقای سیستم ایمنی ،افزایش طول عمر و کاهش قدرت سرایت بیماری به اطرافیان به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در سطح استان از برنامه‌های مؤثر بشمار می‌رود.

متانت با اشاره به اینکه ایدز از طریق دست دادن ،روبوسی و غذا خوردن،  انتقال پیدا نمی‌کند، گفت:  رفتار جنسی پرخطر، اعتیاد تزریقی و سرنگ مشترک از طریق مادر به کودک،  خون و فرآورده‌های خونی از جمله راه‌های مهم انتقال این بیماری است.

**

شهردار بندردیلم استان بوشهر گفت: شهرداری عزم جدی خود را برای افزایش کیفی سطح بهداشت عمومی شهر بکار بسته است.

به گزارش ایرنا، ایوب ترک زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مشترک بهداشت شهرداری و شورای اسلامی این شهر افزود:  افزایش سطح کیفی بهداشت سطح شهر از مطالبه‌های مردمی است .

وی  خواستار فرهنگ سازی و افزایش مشارکت فرهنگی شهروندان  با مجموعه خدمتگزاران خود در شهرداری این بندر شد.

شهردار دیلم با تقدیر از تلاش های دلسوزانه پاکبانان و پرسنل سخت کوش حوزه خدمات شهری و نیروهای پشتیبانی  افزود : همه کارکنان این بخش به صورت شبانه روزی در تلاشند که  بتوانیم وضعیت مطلوب تر و رضایت عمومی مردم را به دست آوریم.
 

خبرهای کوتاه از شهرستان های گناوه و دیلم

ایمان آذری رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهردیلم گفت: باتوجه به  افزایش  سگ های بلاصاحب در سطح شهر طی سنوات گذشته و گلایه مندی  مردم از وضعیت موجود،  شورای  ششم با بررسی مستمر موضوع و اتخاذ  تصمیمات قاطع و حمایتی  برای جلب رضایت همشهریان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: با وجود اینکه  شهرداری به صورت شبانه‌روزی برای کنترل و کاهش سگهای بلاصاحب در سطح شهر در تلاش و تکاپو است،  اما  بنا به برخی مسائل قانونی،  شیوه گرفتن ، مراقبت  و نگهداری این حیوان  اهلی علاوه بر هزینه‌های هنگفت، با مشکلات زیادی مواجه می‌باشد .

**

 ” عبدالحسین عوض زاده ” هنرمند پیشکسوت عرصه شعر و ادب شهرستان دیلم استان بوشهر به دیار حق شتافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  خبر درگذشت شاعر پیشکسوت ادبی این شهرستان باعث تاثر و تاسف فراوان شد و  جای خالی این هنرمند  که بی پروا به هنر می‌اندیشید ، حتی با گذر سال‌های سال پر نخواهد شد.

زهره محنایی افزود:  زنده یاد عوض زاده ، هنرمند پیشکسوت عرصه شعر و ادب  ۴۵  سال سابقه فعالیت هنری داشته است.

خبرهای کوتاه از شهرستان های گناوه و دیلم

وی گفت: مجموعه اشعار نوای ساحل از آثار ایشان  است که  در سال ۸۶ در جشنواره شعر محلی سنگار افتو از کتاب ایشان رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم درگذشت این  شاعر و پیشکسوت ادبی را  به همسر، فرزندان، خانواده  و جامعه هنری استان بوشهر  و شهرستان دیلم تسلیت گفت.

مرحوم عبدالحسین عوض زاده  بر اثر کهولت سن در ۸۵ سالگی در بیمارستان بقیه الله الااعظم شهرستان دیلم به دیار حق شتافت و طبق برنامه اعلام شده پیکر این هنرمند فقید  امروز چهارشنبه در آرامستان این شهر  تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.