خلیج فارس آرام می‌شود/ افزایش دمای هوا در استان بوشهر
خلیج فارس آرام می‌شود/ افزایش دمای هوا در استان بوشهر

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: با کاهش سرعت وزش باد، خلیج فارس طی روزهای آینده آرام‌ می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بعد از ظهر امروز از سمت شمال خلیج فارس به تدریج از سرعت باد کاسته می‌شود و در پی آن ارتفاع موج دریا نیز از امشب به تدریج کاهش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: سواحل شمالی و مرکزی استان از صبح روز چهارشنبه و سواحل جنوبی از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه نسبتاً آرام پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.
وی افزود: برای ساعات آینده آسمان غالباً صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط باد و گردوخاک، از بعد از ظهر امروز به تدریج کاهش باد، فردا در برخی نقاط غبار محلی و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد امروز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، روی دریا و سواحل استان غالباً شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و در فراساحل جنوبی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، از امشب شمال غربی تا شمال شرقی ۱۰ تا ۳۴ و در فراساحل جنوبی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتی متر و در فراساحل جنوبی تا ۲۴۰ سانتی متر، از فردا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰، در سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.