دانشجویان دانشگاه آزاد گناوه با حماسه‌ آفرینی‌های شهدا آشنا شدند
دانشجویان دانشگاه آزاد گناوه با حماسه‌ آفرینی‌های شهدا آشنا شدند

گناوه – ایرنا – جمعی از دانشجویان درس دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگناوه برای گذراندن این مقطع با حضور در منزل خانواده شهید جواد شادمانی در جریان رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه معنوی امام جمعه موقت گناوه، رئیس و معاون و استادان دانشگاه آزاد و رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه حضور داشتند ، دانشجویان پسر و دختر از نزدیک با خاطرات و واقعیت‌های ناگفته‌ای از زندگی‌ این شهید با زبان برادرش، مسئول کمیته روایان سپاه انصارالحسین (ع) و همرزمانش آشنا شدند.

یاسین شادمانی برادر این شهید والامقام با ابراز خرسندی و تقدیر از متولیان و حضور دانشجویان  گفت: بسیار خوشحال و خرسند شدیم که شما در بین خانواده ما حضور یافتید.

وی  افزود: آشنایی با سیره و رفتار و الگوپذیری از شهدا در برهه کنونی که نظام و انقلاب مورد بمباران رسانه‌های بیگانه و معاند قرار گرفته است، بسیار مهم و ضروری است.

این برادر شهید بیان کرد: شهدا برای تثبیت و بقا و پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند و ما باید دنباله رو آنها باشیم.

شادمانی در این دیدار به بیان خاطراتی از برادر خود پرداخت و  گفت: برادرم در قبل و بعد از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همواره در مسیر نظام  و ولایت و دفاع از اسلام گام برمی داشت و لحظه ای در این راه درنگ نکرد.

                                          دانشجویان دانشگاه آزاد گناوه با حماسه‌ آفرینی‌های شهدا آشنا شدند                                                           

برادرم از خصلت و ویژگی های خاصی از جمله در اخلاق و رفتار و ایثارگری و از استعداد خارق العادی برخوردار و در خانه و جامعه نمونه بود که برای گفتن آنها زبانم قاصر است.

کمک به مادر در خانه، احترام به معلم و استاد ، کمک به محرومان، ایثار و فداکاری در جبهه و یاری رسانی به رزمندگان و مجروحان از عمده خصلت‌های برادرم بود.

برادر شهید شادمانی و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: برادرم  پنج بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در آخرین مرتبه که می دانست شهید می‌شود،  از تمام خانواده و بستگان خداحافظی کرد.

وی ادامه داد: بردارم در حین گذراندن دوره تحصیلی دانشگاهی در یزد، به جبهه های حق علیه باطل با پای خود اعزام شد و در عملیات کربلای ۵ با قایق در حین انتقال مجروحان زیر آتش سخت دشمن توسط بالگرد رژیم  بعثی با کالیبر مورد هدف قرار گرفت و به آرزوی خود که شهادت بود،  رسید.

امام جمعه موقت گناوه هم بیان کرد:  عزت و اقتداری که نصیب کشور و ملت شده و همچنان استمرار دارد مرهون و مدیون خون شهدای امثال شهید شادمانی است.

حجت الاسلام علی عابدی افزود: وظیفه ای که در این برهه که شهدا برای ما گذاشتند، جهاد کبیر  همان جهان تبیین است و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند.

وی اظهارداشت:  مهم ترین محور جهاد تبیین، اهتمام به جهاد اعتقادات و باورهای دینی است که دشمن در نوک حملات خود قرار داده است.

وی بیان کرد: اگر جهادد تبیین صورت نگیرد، شهدا در پیچ و خم زندگی ما فراموش خواهند شد.

                                                       دانشجویان دانشگاه آزاد گناوه با حماسه‌ آفرینی‌های شهدا آشنا شدند

حبیب بحرپیما مسئول کمیته روایان سپاه انصارالحسین (ع) گناوه با بیان خاطراتی از دوران حضور در جبهه و همرزمی خود با شهید شادمانی اظهارداشت: جامعه در برهه کنونی نیاز مبرم به شهیدپژوهی دارد.

وی اظهارداشت: در طول ۴۰۰ سال گذشته به خاک کشورمان چندین بار تعرض شد و در هر مقطع آن بخشی از  میهن جدا شد اما تنها در دفاع مقدس ، دشمن نتوانست یک وجب آن را با حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام تصرف کند.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی گناوه گفت: این دانشگاه در طول سال برنامه های مختلفی ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران در دست اجرا دارد و این برنامه نیز برای نخستین بار پس از مشورت با هیات رئیسه این مرکز  برای دانشجویانی که در رشته دفاع مقدس تحصیل می کنند ، تدارک دیده شده است.

استاد محمود صفایی که همرزم شهید شادمانی بوده است، افزود: باتوجه به اینکه دانشجویان  در این درس، با  جانفشانی و عملیات های رزمندگان  در کتاب به صورت تئوری آشنا شدند، تصمیم گرفتیم که آنها را با خانواده شهدا پیوند بزنیم تا  از نزدیک در جریان خاطرات و رشادت های شهدا و عملیات های دوران دفاع مقدس قرار گیرند.

در پایان این برنامه معنوی، از خانواده شهید جواد شادمانی تجلیل شد.

شهید جواد شادمانی در سن ۲۰ سالگی در بیست و چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نایل شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده است.