دمای هوا در استان بوشهر به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
دمای هوا در استان بوشهر به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما و رطوبت هوا در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده رطوبت، شرجی و دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی نقاط استان بخصوص مناطق غیر ساحلی، رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی هفته آینده با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، در برخی از ساعات ضمن افزایش تلاطم دریا، وقوع گردوخاک محلی و نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.
وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و امروز در نواحی شمالی و مرکزی استان با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.