رئیس شبکه بهداشت: بیش از ۱۶۰ هزار دز واکس کرونا در گناوه تزریق شد
رئیس شبکه بهداشت: بیش از ۱۶۰ هزار دز واکس کرونا در گناوه تزریق شد

گناوه – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۶۰ هزار و ۳۴ دز واکسن به افراد مشمول در این شهرستان تزریق شده است.

به گزارش ایرنا، عصمت حیدری روز شنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: در زمان حاضر ۸۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال واکسن نوبت اول، ۷۶ درصد دز دوم و ۲۲ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهارداشت: در این شهرستان سالن شهید عبدویی در نوبت عصر و سالن حوادث، صبح و عصر و حتی روزهای جمعه صبح برای واکسیناسیون فعال است.

وی در باره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان گناوه بیان کرد: در ۱۰ روز آخر دی ماه امسال، ۱۷۵ فرد مشکوک و دارای علایم کرونا به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده اند که تست ۳۲ تن آنها مثبت اعلام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه ادامه داد: از مجموع مراجعه کنندگان ۱۰ روز آخر دی، ۴۲ نفر دانش آموز و ۱۳ تن معلم بودند که پنج دانش آموز و ۲ معلم مثبت شدند.

حیدری ادامه داد: در هشت روز اول بهمن ماه جاری نیز ۲۹۸ نفر مشکوک و دارای علایم کرونا مراجعه کردند که تست ۳۴ تن از آنها مثبت قطعی تشخیص داده شد.

وی گفت: از مجموع  مراجعه کنندگان هشت روز اول بهمن ماه، ۸۲ نفر دانش آموز بودند که از این شمار ۲۴ مورد مثبت شناسایی شدند و  از ۲۲ معلم نیز تست یکی مثبت بود.

حیدری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان گناوه تاکنون ۲۴ هزار و ۷۱ تست از افراد مشکوک و دارای علایم بیماری مراجعه کننده انجام شد که ۶ هزار و ۳۹۷ بیمار مثبت قطعی به کرونا شناسایی شدند.

وی یادآورشد: تاکنون ۲۰۳ تن در شهرستان گناوه بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی  اظهارداشت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا که از قبل وجود داشته است و اجرا می‌شد، در شهرهای نارنجی باید یکسری محدودیت‌ها لحاظ شود.

حیدری افزود: به عنوان مثال، کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی  ارایه دهنده خدمات ضروری، سایر ادارات کاهش به میزان یک دوم،  لغو ماموریت‌های اداری غیرضروری، برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت حداکثر  ۲۰ نفر، تعطیلی کامل مراکز آموزشی و علمی شامل  مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و اجتماعی، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی به شهرهای نارنجی و به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در سطح شهر به استثنای خودروهای مجاز با تائیدیه فرمانداری، بخشی از  محدودیت های این دستورالعمل است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.