زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر درخور شأن مردم نیست
زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر درخور شأن مردم نیست

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اینکه زیرساخت درمان استان درخور شأن مردم نیست گفت: اگر وزارت بهداشت رسیدگی نکند ازظرفیت‌های مجلس برای پاسخگویی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری چهارشنبه شب در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره بهبود شرایط کرونایی اظهار داشت: قدردان همه جهادگران عرصه سلامت هستیم که برای مهار ویروس کرونا تا پای جان در میدان ایستادند و شرایط امروز جامعه مدیون ازخودگذشتگی و ایثارگری این عزیزان است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی کادر مدیریتی فعلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را از نیروهای متخصص، متعهد و جهادی عنوان نمود و افزود: با وجودی که مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان خود مشغول خدمت هستند ولی زیرساخت‌های کنونی بهداشت و درمان استان به هیچ وجه درخور شأن مردم نیست.
وی گفت: چندین بار پیشنهاد کردم که برای گذر از شرایط فعلی باید طرح جامعی برای اجرا در بازه چهار یا پنج ساله آماده شود تا بدانیم وضع فعلی چیست و در پنج سال آینده باید به کجا برسیم، این طرح باید زمان بندی مدون و معین در بازه مثلاً شش ماهه برای بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان داشته باشد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: نکته دیگر این است که باید مسائل شناسایی و اولویت بندی شوند و برای هر یک از آنها مرجع پیگیری مشخص شود، برای این مهم می‌توان از ظرفیت همه مسئولین ارشد استان و نمایندگان مجلس نیز بهره برد.
جمیری بیان کرد: وقتی نقشه راه مشخص باشد ما می‌توانیم از وزیر بهداشت، معاون اول رئیس جمهور و خود آقای رئیس جمهور پیگیری کنیم، اگر رسیدگی نشود قطعاً از ظرفیت‌های قانونی مجلس برای پاسخگویی مسئولین استفاده خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: حتی اگر لازم باشد من حاضرم هفته‌ای دو جلسه برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی استان برنامه ریزی کنم و از طریق وزارتخانه پیگیر مشکلات بشوم.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعضی جاها می‌توان با تجمیع امکانات خدمات بهتری ارائه کرد، اظهار داشت: در جزیره خارگ باید این تجمیع امکانات بین دستگاه‌ها اتفاق بیفتد تا خدمات رسانی بهتری در حوزه بهداشت و درمان به مردم انجام شود، ولی این کار باید با محوریت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی اتفاق بیفتد.
جمیری خاطرنشان کرد: از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم و از حضور شما خوشحال هستم ولی وقتی خوشحال‌تر خواهم بود که مردم زیر سایه نظام جمهوری اسلامی احساس کرامت و شرافت و بزرگی کنند نه اینکه بخواهند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.