سردار سنایی راد: پیام حماسه ۹ دی وفاداری مردم به نظام و رهبری است
سردار سنایی راد: پیام حماسه ۹ دی وفاداری مردم به نظام و رهبری است

گناوه – ایرنا – معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از پیام ها و دستاورد حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی ۸۸ وفاداری مردم غیور ایران اسلامی به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری بوده است.

به گزارش ایرنا، سردار رسول سنایی راد عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در مصلای جمعه گناوه افزود: در فتنه ۸۸ یک مثلث شوم تشکیل شد که اضلاع آن فتنه گران ، اشرار و منافقان و بیگانان بودند و در چنین شرایطی مردم غیور ایران تصمیم انقلابی گرفتند و نقشی تاریخی و حماسی ایفا کردند.

وی اظهار کرد: حتی کسانی که در ۹ دی به میدان آمدند الزاما یک ماجرا و جریان انتخاباتی نبود بلکه از هر دو جناح بودند و هر کسی که علاقه به آینده انقلاب و نظام داشتند ، نقش تاریخی و حماسی در این روز تاریخی ایفا کردند.

وی اظهارکرد: لجبازی در فتنه ۸۸ توسط دشمنان و فتنه گران ، به مردم این پیام را داد که آنچه اتفاق می افتد ، نه یک کارزار انتخاباتی بلکه یک اقدام ضد انقلابی و براندازی است.

سنایی راد گفت: مردم نقشی تاریخی در ۹ دی ایفا کردند  که ای کاش  چنین نقشی در کربلا و جنگ صفین اتفاق می افتاد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: درحالیکه در چندکشور شمالی همسایه ایران ، چند کشور با انقلاب رنگی توانستند جناح آمریکایی را سر کار بیاورند ،این تصور را داشتند که در ایران نیز بتوانند آن را انجام دهند اما مانعی که اجازه نداد این اتفاق بیافد بصیرت افزایی مردم با تبعیت از ولایت فقیه بود.

وی افزود: اشتباه تاریخی فتنه گران این بود که خط قرمزها را پشت  سرگذاشتند و اهانت به نمادهای عاشورا و اصل ولایت فقیه کردند و اینجا بود که ضمیر عاشورایی مردم تجلی یافت .

وی گفت: جمعیتی که در ۹ دی به خیابان ها آمدند ، از برآوردی که حتی برنامه ریزان کرده بودند، بیشتر بود و کسانی آمدند که دل به آینده انقلاب و عزت کشور داشتند و توانستند یک حماسه بزرگ رقم بزنند.

سنایی راد با تجلیل از شهید سلیمانی و مکتب این شهید بزرگوار  گفت: یکی از عواملی که در ارتقا و محبوبیت این شخصیت بزرگ نقش داشته ، تربیت و پرورش یافتن در یک خانواده متدین است.

                                                                سردار سنایی راد: پیام حماسه ۹ دی وفاداری مردم به نظام و رهبری است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا افزود: شهید سلیمانی حاصل تربیتی است که در آن ذلت وجود نداشته و تربیتی بوده که از  مکتب امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: اتصال به فرهنگ انقلاب و ائمه اطهار(ع) و روحانیت واقعی ، ولایت محوری و مداری از دیگر عوامل بارز و برجسته در شکل گیری شخصیت و محبوبیت و ارتقای شهید سلیمانی است.

سنایی راد  به ابعاد مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی خداباور و مطیع خدا بود و در عرصه جنگ احکام و شرع دین مقدس اسلام را کنار نمی‌گذاشت.

وی بیان داشت: خداباوری ،مرم داری ، انقلابی گری به تمام معنا و ولایت محوری از دیگر مولفه‌های  سردار دلها شهید بود

سنایی راد گفت: سراسر وصیت نامه  این شهید بزرگوار تاکید بر اطاعت پذیری و پیروی از ولایت فقیه است.

وی اظهارداشت: شهید سلیمانی بر سر پیمانی که با ولایت فقیه بسته بود هم آبرو و هم جان گذاشت.

سنایی راد  افزود: در هنگام تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی  ، در کنار ولایت فقیه همه مردم از جنس حماسی ۹ دی و بدون نگاه به تقسیم بندی های سیاسی آمدند.

وی گفت: فریاد انتقام مردم در این روز منجر به سیلی زدن محکم سپاه به نیروهای آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد بود.

وی بیان کرد: در حمله سپاه به پایگاه عین الاسد، آمریکایی‌ها احساس تحقیر کردند و نتوانستند واکنشی از خود نشان دهند و اعلام کردند ضربه روانی شدند.

وی گفت: یاران شهید سلیمانی و شاگردان مکتب ایشان در شرایطی که دشمن و رژیم صهیونیستی به دنبال توطئه علیه نظام هستند ، در رزمایش اخیر با بکارگیری موشک و تجهیزات پیشرفته جدید، پیام قدرت و شهامت ایران را به رخ جهانیان نشان دادند.

                                                                         سردار سنایی راد: پیام حماسه ۹ دی وفاداری مردم به نظام و رهبری است

امام جمعه گناوه نیز  گفت: حماسه ۹ دی روزی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ و نظام انقلاب اسلامی و یادآور حماسه های مردن و زنان وطن است که پای آرمان‌ها و ارزش های انقلاب ایستادند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: دشمنان توطئه های زیادی علیه نظام و انقلاب به راه انداختند اما یک فتنه ای در سال ۸۸ به وقوع پیوست که یک وجه مشترک و تمایزی با سایر توطئه ها داشت و دشمنان داخلی و خارجی همه با هم همصدا شدند تا نظام و انقلاب را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه عنصر اصلی مهار فتنه ۸۸ مدیریت و رهبری هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب بوده است، گفت: آنچه که می تواند ما را دربرابر دشمنان محفوظ بدارد بصیرت و ولایتمداری است.

در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی سرود انقلابی دانش آموزان اجرا و در پایان قطعنامه این روز قرائت شد.