سندمالکیت برای یک میلیون و ۴۵۰ هزارهکتار اراضی ملی بوشهر صادر شد
سندمالکیت برای یک میلیون و ۴۵۰ هزارهکتار اراضی ملی بوشهر صادر شد

گناوه – ایرنا – مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در این استان تاکنون یک میلیون و ۷۳۹ هزارهکتار اراضی ملی جانمایی، یک میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار تثبیت و برای یک میلیون و ۴۵۰ هزارهکتار نیز سند مالکیت تک برگ صادر شده و در اختیار منابع طبیعی قرارگرفته است.

محمدرضا بزرگمهر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: در این ارتباط یکهزار و ۴۲ فقره سند مالکیت دولتی تک برگ در این استان صادر شده است.

وی گفت: عملیات کاداستر یکی از برنامه‌های مهم ثبت اسناد و املاک و مورد تاکید ویژه رئیس این سازمان است که در این راستا اقدام‌های خوبی در سطح استان بخصوص درزمینه اراضی ملی برداشته شده است.

بزرگمهر اظهارداشت: با اجرای طرح کاداستر از بسیاری از تعرض، دست درازی‌ و سوء استفاده ها پیشگیری شده است.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه شمیم درپنج شهرستان استان بوشهر از جمله گناوه از دیگر اقدام های خوب در راستای طرح کاداستر است، گفت: ایستگاه شمیم به ماهواره متصل است و نقشه بردار پس از بازدید ملک اقدام به نقشه برداری بصورت آنلاین می‌کند.

وی افزود: در جریان نقشه برداری، همه برداشت ها با کد شمیم صورت گرفته و جانمایی می‌شود و در زمانی که ثبت در سامانه شد، هیچگونه تغییری و جعلی صورت نمی‌گیرد و جلوی تخلفات و سوء استفاده گرفته می شود.

مدیرکل  ثبت اسنادواملاک استان بوشهر اظهار داشت: صدور سند مالکیت تک برگ با سرعت عمل خوبی در حال انجام است و بعد از تشریفات ثبتی در کوتاه‌ترین زمنان اگر مشکل خاص و نیاز به اصلاحی نداشته باشد،  انجام می شود.

وی از عموم هم استانی هایی که هنوز سند دفترچه ای دارند، خواست هر چه سریع تر برای تعویض و تبدیل به سند تک برگ به ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستان ها مراجعه کنند.

بزرگمهر بیان کرد: اداره ثبت احوال شهرستان گناوه در اجرای برنامه های محوله و عملکردی به نحو شایسته اقدام کرده و یکی از بهترین ادارات خدمت رسان در استان بوشهر است.

وی گفت:  اداره کل ثبت اسناد و املاک با توجه به حجم عملیات گسترده و خدمات رسانی شایسته تر به مردم ، کمبود فضا دارد و ساختمان آن نیازمند توسعه است که امیدواریم اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی این شهرستان به این امر اختصاص یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در سفر به  گناوه با فرماندار این شهرستان دیدار و از اداره متبوعه سرکشی و بازدید کرد.