سند فرهنگی یک ساله عفاف و حجاب شهرستان تنگستان تدوین می‌شود
سند فرهنگی یک ساله عفاف و حجاب شهرستان تنگستان تدوین می‌شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: سند فرهنگی یک ساله عفاف و حجاب شهرستان با محوریت و مدیریت امام جمعه محترم اهرم تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست ترویج فرهنگ و عفاف اظهار داشت: بر اساس یک سری پژوهش‌ها و بررسی‌هایی که در وزارت کشور انجام شده، نتایج نگران کننده‌ای به دست آمده که در حال حاضر قرارگاه حجاب به این منظور تشکیل شده است.
فرماندار تنگستان با بیان اینکه خیلی از فرزندان ما در مسیر خود به مشکل برخورده و دچار آسیب شده‌اند، تاکید کرد: ترویج عفاف و حجاب از دانشگاه‌ها، مدارس و خود ادارات آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه حجاب شهرستان باید اقدامات با کیفیتی صورت گیرد، تا آنچه که شایسته انسان‌ها است اتفاق بیفتد.
وی گفت: در گذشته چون کار ترویج عفاف و حجاب را فقط دولتی می‌دیدیم، نتیجه دلخواه حاصل نشد و این قرارگاه باید در بین مردم رفته و به محلات شهر وصل شود.
مقام عالی دولت در تنگستان با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاری جدی‌تری در خصوص حجاب انجام شده و بخشی از کار به مردم واگذار شود تا مردم خود در این وادی نقش ایفا کنند، تصریح کرد: کارهای تربیتی و روشنگری با تولید و حجم بیشتر و محتوا و کیفیت بهتر انجام شده و آنها را توسعه دهیم.
لطفی یادآور شد: تنگستان دارای مردمی مذهبی و فرهنگی خوب است و باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که فرهنگ این منطقه غنی‌تر شود.
فرماندار با بیان اینکه برخی جاها که کار از تذکر گذشته باید برخورد شود، بیان داشت: در دانشگاه‌ها نباید اصل کار که تربیت افراد هست فراموش شود، برخی از مراکز دولتی مانند حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش وظیفه سنگین‌تری در قبال ترویج عفاف و حجاب دارند.
فرماندار تنگستان با تاکید بر استفاده ویژه از ظرفیت مساجد در امور فرهنگی، افزود: سند فرهنگی یک ساله عفاف و حجاب شهرستان با محوریت و مدیریت امام جمعه محترم اهرم تدوین می‌شود.