سه خبر کوتاه از استان بوشهر
سه خبر کوتاه از استان بوشهر

بوشهر- ایرنا – ثبت دهکده قرآنی روستای چارک، سه فقره تصادف جرحی و دستگیری فرد کلاهبردار انتشار آگهی استخدام خبرهای کوتاه روز دوشنبه شهرستان های دشتی ، گناوه و بوشهر است.

فرماندار دشتی گفت: قرآن دریای بیکران معرفت است که هرکس به قدر وسع خود و به میزان تشنگی و نیازش می تواند از آن بهره گیرد.

عبدالله نادری روز دوشنبه در نشست شورای توسعه قرآنی شهرستان دشتی افزود: اگر قرآن در زندگی ما جاری و ساری باشد و به آن عمل کنیم دچار مشکل نمی شویم.

وی ادامه داد: در یک جامعه قرآنی و دینی اگر به قرآن پای بند باشیم آثار و برکات آن در زندگی مشاهده می شود.

نادری  تصریح کرد: یکی از خواسته های مردم روستای چارک ثبت این روستا به عنوان دهکده قرآن بود که در سال جاری این اتفاق روی داد و به عنوان روستای برتر قرآنی کشور انتخاب شد.

وی گفت: شهرداری ها، دهیاری و ادارات در برگزاری برنامه های قرآنی و بخشنامه ابلاغی اهتمام داشته باشند و مستندات را هم ارائه دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دشتی گفت: در ابتدای سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به موسسات قرآنی مساعدت شده است.

حمید زارعی افزود: در اسفند ماه گذشته و هفته قرآنی استان بوشهر سی برنامه مختلف قرآنی در روستای چارک دهکده قرآنی دشتی برگزار شد و از چهار خانواده قرآنی این روستا تقدیر شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون بیش از ۶۰ برنامه قرآنی درشهرستان دشتی اجرا شده است.

گناوه

گناوه – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر سه فقره حادثه جاده‌ای در محور دیلم به گناوه حدفاصل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بینک تا روستای چاهک گناوه به وقوع پیوست که ۵ مصدوم دربرداشت.

عبدالعلی صیادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  این حوادث شامل یک  واژگونی، دو تصادف از عقب و برخورد با خودروی جلو اتفاق افتاد که  با همکاری اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی پوشش داده شد.

سه خبر کوتاه از استان بوشهر

وی گفت: این حوادث ۵ مصدوم داشت که دو نفر به مرکز درمانی انتقال  داده شدند و سه نفر دیگر در محل حادثه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه اضافه کرد: علت حوادث توسط کارشناسان پلیس راه شهرستان بررسی و اعلام خواهد شد..

محور گناوه و دیلم از محورهای  پرتردد مواصلاتی شمال استان بوشهر است.

 بوشهر

بوشهر-ایرنا- رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فردی که با ترفند آگهی استخدام در پتروشیمی اقدام به کلاهبرداری در این استان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مهدی قاسمی روز دوشنبه به رسانه‌‎ها اعلام کرد: به تازگی پیامی با عنوان استخدام در پتروشیمی کاویان در گروه‌های واتساپی انتشار یافت که میزان بازنشر آن هم گسترده بود.

وی بیان کرد: در پایین این آگهی لینک اینترنتی ثبت‌نام جانمایی شده بود و کاربر پس از وارد شدن به لینک، چندین نشانه راهنما در قالب مراحل ثبت‌نام را می‌دید و برای واریز هزینه اولیه ثبت نام که یک مبلغ مشخص بود، به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی هدایت و در نهایت مبلغ به حساب تعریف شده‌ای واریز می‌شد.

سه خبر کوتاه از استان بوشهر

قاسمی ادامه داد: پس از پیگیری موضوع مشخص شد که این آگهی هیچ ارتباطی به شرکت پتروشیمی کاویان ندارد و یک کلاهبردار آن را طراحی کرده و همه مبالغ پرداختی متقاضیان استخدام به حساب فرد کلاهبردار واریز شده است.

قاسمی گفت: این اقدام مجرمانه به شرکت کاویان اعلام شد و برای پیشگیری از زیان بیشتر به کاربران، ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی مبنی بر خلاف واقع بودن آگهی، دستگیری فرد کلاهبردار در اولویت اقدام‌های پلیس فتا شهرستان عسلویه قرار گرفت.

وی از جویندگان کار خواست که به صحت آگهی استخدام و کاریابی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، بدون تحقیق و بررسی، اعتماد نکنند و قبل از ارائه مدارک هویتی و شخصی یا پرداخت هرگونه وجهی در قالب هزینه ثبت نام یا غیره، از اصالت هویت شرکت و محتویات مطرح شده در آگهی، یقین پیدا کنند.

قاسمی توصیه کرد  افراد برای اشتغال به‌صورت حضوری به شرکت‌ها و مؤسسات معتبر داخلی مراجعه و یا در آزمون‌های استخدامی که از طریق صداوسیما یا رسانه‌های چاپی کثیرالانتشار اعلام می‌شود، اقدام کنند.

قاسمی از کاربران خواست در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارش‌های مردمی، موضوع را گزارش دهند.