سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است/ افزایش دمای هوا تا ۵۰ درجه
سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است/ افزایش دمای هوا تا ۵۰ درجه

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه از ظهر فردا تا اوایل هفته آینده سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود گفت: دما در مناطق غیرساحلی به ۵۰ درجه خواهد رسید.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت آینده در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان آرام است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود از ظهر فردا با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی و تداوم وزش آن تا اوایل هفته آینده، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
وی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در برخی نقاط استان، به خصوص مناطق غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید و با وزش بادهای شمالی در سطح استان و همچنین مناطق همجوار، احتمال تشکیل گردوخاک محلی و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و کاهش دید افقی طی این مدت در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بر این اساس برای ساعت‌های آینده آسمان غالباً صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش ملایم باد و طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی و از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۶ و در طول روز تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در شمال استان ۱۰ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از ظهر فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.