شبی با شهدای مدافع حرم در گناوه برگزار شد
شبی با شهدای مدافع حرم در گناوه برگزار شد

گناوه – ایرنا – “شبی با شهدای مدافع حرم” به مناسبت پاسداشت و رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد شهید ابوالمهدی المهندس سه شنبه شب در هیات فاطمیه گناوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی یاد و خاطره و رشادت‌های شهدای مدافع حرم با اجرای برنامه‌های مختلفی مداحی، سخنرانی، سرود حماسی لبیک و دکلمه در وصف شهادت سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم پاس داشته شد.

امام جمعه نورآباد ممسنی در این آیین گفت: به فرموده رهبرمعظم انقلاب زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و برپایی چنین مراسمی قابل ستایش و ارزش زیادی دارد و متفاوت از دیگر مجالس است.

حجت الاسلام حسین شاکری فر افزود: در روایات و آیات کلام الله مجید قرآن  از شهادت در راه خدا  تمجید زیادی شده است که هر چه بخواهیم آن را مشابه سازی کنیم قابل وصف نیست.

وی اظهارکرد: در آیات قرآن مجید یه چند ویژگی که مصادیق با شهیدان دارد  اشاره شده که یکی از آنها دوست داشتن خداوند است.

امام جمعه نورآباد ممسنی افزود:  حاج قاسم سلیمانی با  این ویژگی از دوران دفاع مقدس گرفته تا نابودی داعشی ها با تمام توان خود در صحنه ها حضور یافت و مجاهدت و ایثارگری کرد.

وی گفت: مکتب شهید سلیمانی ترس و واهمه در دل دشمنان انداخته است به گونه ای که در فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام عکس او را حذف می کنند اما بدانند این نور الهی  که انسان را به تعالی و اکمال می رساند، نمی توانند خاموش کنند.

شاکری فر بیان کرد: متواضع بودن و تقوا و شجاعت از دیگر خصلت های بارز شهید سلیمانی از مردان نیک  بوده است.

امام جمعه نورآباد ممسنی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی بود که مطیع و پیرو ولایت فقیه بود و در مقابل تمام قدرت های استکباری و داعشی های جنایتکار ایستاد اما در برابر مردم همواره متواضع و دوست داشتنی و در دل آنها جای گرفته است.

وی بیان کرد: نام و یاد شهید سلیمانی نه تنها در ایران بلکه سایر ممالک اسلامی و آزادی خواه می درخشد و از دوستداران این شخصیت بزرگ انتظار و توقع داریم که وصیت نامه ایشان را مرور و مطالعه کنند و پند بگیرند.

این آیین به همه هیات فاطمیه و با همکاری سپاه انصارالحسین (ع) گناوه برگزار شد.