طرح کسب و کار ویژه بانوان در گناوه به همت خیران افتتاح شد
طرح کسب و کار ویژه بانوان در گناوه به همت خیران افتتاح شد

گناوه – ایرنا – همزمان با هفته مقام زن ، یک طرح کسب و کار ویژه بانوان به همت و پشتوانه سه خیر در بندرگناوه روز چهارشنبه باحضور مسئولان استانی و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این طرح به همت سه خیر گناوه‌ای در یک پاساژ با  ۱۰ باب مغازه به صورت یک سال رایگان در اختیار بانوان کارآفرین،  بی سرپرست و بدسرپرست قرار گرفته است.

یکی از خیران،  خدری صاحب پاساژ و دو تن دیگر احمدرضا ونکی  و همسرش هستند که مغازه‌های خود را به این بانوان برای یک سال رایگان اهدا کردند.

فرماندار گناوه در افتتاح این طرح گفت: بانوان نقش بسزایی در انقلاب و جامعه از جمله در بعد اخلاقی، تربیتی ایفامی کنند و علاوه بر آن  دوشادوش مردان در حوزه اقتصادی گام برمی‌دارند.

محمدتقی صفری افزود: بانوانی که در این محل مشغول بکار می شوند ، انصاف و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تقدیر از خیران شهرستان گناوه گفت: جهت معیشت پایدار باید تلاش کنیم با  حرکت های خودجوش و تسهیل گری ،  چرخه کار و تولید و کسب وکارهای محلی را در این شهرستان ارتقا دهیم.

رقیه زنگنه نژاد افزود:  تجربه ثابت کرده است که در بحث کارآفرینی بخصوص بانوان وقتی حرکت خودجوش همراه با آموزش و مهارت افزایی صورت گیرد ، بازده بسیار بالایی جهت  اشتغال و کسب و کار پایدار دربرخواهد داشت.