فرمانداردیلم: شرایط مطلوب برای داوطلبان کنکور فراهم شود
فرمانداردیلم: شرایط مطلوب برای داوطلبان کنکور فراهم شود

گناوه – ایرنا – فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت کنکور برای داوطلبان و استرس زیادی که بیشتر آنها دارند باید شرایط و محل برگزاری آزمون مطلوب باشد تا فشار مضاغفی به داوطلبان وارد نشود و تمرکزشان را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر کشاورزی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیلم افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و برگزارکنندگان کنکور بویژه مجموعه آموزش و پرورش ملزم هستند تمامی امکانات از قبیل  سیستم سرمایشی، امکانات بهداشتی و  تغذیه داوطلبان را مهیا کنند.

وی اظهارکرد: در کشورهای توسعه یافته علوم انسانی سرآمد همه علوم است و استقبال بیشتری می شود، اما با نگاه به آمار دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در رشته های مختلف مشاهده می‌شود، در کشور  ما به علوم تجربی اهمیت بیشتری داده و  بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد که این روند  برای آینده کشور خوب نیست و باید دید ایراد کار کجاست و آن را اصلاح کرد.

فرمانداردیلم بیان کرد: نیاز جامعه تنها پزشک و مهندس نیست و همه تخصص‌ها مورد نیاز است و  باید دانش‌آموزان هدفمند تربیت و رشد یابند.

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: ۵۳۶ داوطلب در کنکور سراسری از این شهرستان حضور خواهند یافت که  در پنج رشته از  ۸ تا ۱۱ تیر همزمان با سراسر کشور  به رقابت خواهند پرداخت.

محمدمهدی محسنی  اظهار داشت: در ۲ سال گذشته  آمار قبولی های شهرستان دیلم در کنکور سراسری رشد خوبی داشته که  در ۲۰ سال اخیر کم سابقه است و امیدواریم این روند رو به رشد امسال هم ادامه داشته باشد.

وی  گفت: از دستگاه‌های اجرایی که  همیشه در کنار مجموعه آموزش و پرورش هستند بویژه شهرداری بندر دیلم که در بحث اسکان نوروزی یاری رسان بودند و اکنون نیز در برگزاری کنکور کمک های شایانی کرده است، تقدیر می‌شود.