فرماندارگناوه: حماسه‌های دلاورمردان استان بوشهر مستندسازی شود
فرماندارگناوه: حماسه‌های دلاورمردان استان بوشهر مستندسازی شود

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: شجاعت‌ و حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های جوانان و دلاورمردان استان بوشهر در دوره‌های مختلف این خطه باید مکتوب و مستند سازی و برای مردم بویژه نسل جوان و آیندگان بیان شود.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در آیین افتتاح  نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر افزود: استان بوشهر سابقه درخشانی در مبارزه با استکبار در دوران‌های مختلف از رئیسعلی دلواری‌ها در مبارزه با پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها گرفته تا دلاور مردانی همچون شهید مهدوی‌ها در جنگ رودررو با آمریکایی‌ها دارد و باید آنها مستندسازی شود تا ماندگار بماند.

وی اظهارکرد: مستندسازی یکی از ضرورت‌ها برای حفظ و انتقال سابقه فرهنگی و اجتماعی و تاریخ پرافتخار کشور بویژه مبارزه با استکبار جهانی است.

فرماندارگناوه با بیان اینکه نوشتن کتاب سند بسیار خوبی برای آیندگان است،گفت: تقویت فرهنگی و معنوی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه کتاب‌هایی بر اساس اسلام، دین و قرآن و ولایت همراه و متناسب با ذائقه جوانان بیشتر تهیه و در دسترس مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرآن کریم به صورت جامع، برنامه‌های فردی و اجتماعی را در همه زمینه‌ها از جمله اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی در خود جای داده و سبک زندگی اصیل و مسیر سعادت را ترسیم کرده است باید از این کتاب الهی الگو و استفاده بهینه کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی برای کشور به همراه داشته است و باید آنها را  به جامعه بویژه در دهه مبارک فجر معرفی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: این نمایشگاه به همت این اداره با همکاری موسسه هیراد نور و انتشارات شیرمحمدی با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر در نگارخانه زنده یاد افتخاری برپا شده است.

علیرضا سبحانی افزود: حدود ۷۵۰ عنوان شامل هشت هزار جلد کتاب در این نمایشگاه ارائه و با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد به فروش می‌رسد.

وی اظهارداشت: کتاب‌های نمایشگاه با موضوع های مختلف علوم دینی، قرآن، روان‌شناسی، کودک و نوجوان، تاریخ و ادبیات و رمان است و تلاش شده تا محصولات با کیفیت ارایه شود.

مدیر موسسه هیراد نور گفت: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی فعالیت خود را از سال ۹۱ با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز  و  برنامه‌های متعددی در این زمینه تاکنون برگزار کرده است.

مینا شهابی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز در فعالیت‌های این موسسه قرار گرفته است که همکاری در برگزاری نمایشگاه کتاب دهه فجر در همین راستا است.