فرمانده انتظامی گناوه: مردم مراقب مجرمان سایبری باشند
فرمانده انتظامی گناوه: مردم مراقب مجرمان سایبری باشند

گناوه – ایرنا – فرمانده انتظامی گناوه گفت: مردم این شهرستان مراقب مجرمان سایبری که در کمین سرقت از حساب بانکی آنها هستند، باشند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز پنجشنبه به نقل از سرهنگ حسین احمدی افزود: با تحلیل و بررسی پرونده های جرایم سایبری که در یک ماهه اخیر در سطح استان و شهرستان گناوه تشکیل شده، مشاهده شد تعدادی از شهروندان پس از برگشتن از مسافرت به مراجع قضایی یا پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند  در حالی‌که کارت حساب بانکی آنها نزد خودشان بوده مبلغی بصورت استفاده از کارت ، از حساب شان کسر  شده است.

وی اظهارداشت: در پیگیری‌های کارشناسی همکاران در پلیس فتا استان و شهرستان گناوه مشخص شده است که کارت حساب شهروندان کپی یا به اصطلاح اسکیمینگ شده و در طول مسافرت یا مقصد محل سفر با استفاده از دستگاه اسکیمر نصب شده در ورودی دستگاه خودپرداز یا پایانه فروشگاهی، اطلاعات کارت آنها کپی و روی کارت خام منتقل و در ادامه موجودی حساب را به سرقت برده اند. 
 این مقام انتظامی گفت: در بسیاری از موارد نیز افراد در هنگام استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا دستگاه پایانه فروش بی سیم دستفروشان، کارت را به فروشنده داده تا عملیات پرداخت وجه را انجام دهند و یا شماره رمز کارت را به فروشنده اعلام می‌کنند که در هر دو صورت امکان سرقت از حساب خود را برای مجرمان سایبری تسهیل می کنند.

وی از شهروندان خواست در استفاده از کارت بانکی بیشتر مراقب باشند و آموزش های پلیس را جدی بگیرند.
احمدی بیان کرد: برای اینکه کارت حساب بانکی آنها اسکیمینگ نشود توصیه می‌شود در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز مراقب باشند دهانه ورودی کارت، دستگاه جانبی یا اسکیمر نصب نباشد.
فرمانده انتظامی گناوه گفت: همچنین شهروندان در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، مراقب باشند، صفحه کلید دوم نصب نباشد و یا دوربین‌های اطراف، رمزتان را نبینند.
وی اظهارکرد: در فروشگاه‌ها باید مراقب باشند، دستگاه پایانه فروش به سیستم رایانه وصل نبوده، محل وارد کردن رمز کارت حساب در معرض دید دوربین امنیتی مغازه نباشد و حتی المقدور در هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد یا خرید از مغازه های بین راهی، پرداخت وجه را بصورت نقدی انجام دهند.

وی گفت: امیدوارم مردم شهرستان باتوجه به توصیه های ارایه شده، خرید امن و مطمئن داشته باشند.