فرمانده انتظامی گناوه: ۸۸ درصد سرقت‌ها کشف شد
فرمانده انتظامی گناوه: ۸۸ درصد سرقت‌ها کشف شد

گناوه – ایرنا – فرمانده انتظامی گناوه گفت: در سال جاری ۸۸ درصد از سرقت‌ها در این شهرستان منجر به کشف شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین احمدی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها و ادمین‌های کانال مجازی شهرستان گناوه افزود:  همچنین امسال وقوع انواع سرقت در این شهرستان   ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در این مدت  سرقت از منزل ۱۰ درصد، اتومبیل ۴۲ درصد، مغازه ۲۴ درصد، احشام ۳۶ درصد و کیف قاپی ۷۳ درصد کاهش داشته است.

احمدی ، بر نقش رسانه‌ها در اجرای ماموریت‌های  پلیس تاکید کرد و گفت: در این راستا ، رسانه‌ها با  فرهنگ سازی و آموزش مردم و جامعه می‌توانند نقش پررنگی را ایفا کنند.

فرمانده انتظامی گناوه با اشاره به اینکه  پلیس در بین دستگاه‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارد، افزود: : پلیس بواسطه ارتباط وسیع با مردم تلاش می‌کند تا با تهیه  خبرها و پیام‌های آموزشی ، زمینه آگاهی بخشی به مردم و پیشگیری از جرائم را فراهم کند که در این میان ، رسانه ها  تسهیل کننده آن هستند.

وی گفت: آگاهی بخشی از عمکرد و مطالبه‌گری جامعه از نیروی انتظامی دو رسالت مهم رسانه‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی گناوه افزود: باتوجه به اینکه فضای مجازی   نقش بسیار موثری در زندگی امروزی دارد و  افراد بدون اینکه درستی یا نادرستی خبری را در آن بررسی کنند به سرعت انتشار و در دسترس گروه‌های مختلف قرار می دهند، رسانه‌ها  با کارکرد مطلوب مانع از انتشار اخباری که به فرهنگ، دین و تمدن و امنیت جامعه لطمه بزند، شوند.

وی بر جدی گرفتن پیشگیری‌های فردی در برابر سرقت‌ها تاکید کرد و افزود: نگاه مردم در زمینه سرقت ها نباید فقط به نیروی انتظامی معطوف باشد و خود افراد با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه می‌توانند کمک کار پلیس باشند.

وی به مردم توصیه کرد:  در هنگام مسافرت ، طلا و جواهرات خود را در منزل و در جای ایمن مثل گاو صندوق نگهداری کرده و  از رها کردن کیف و وسایل با ارزش خود در خودرو به جد خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گناوه  به راهکارهای پیشگیری از  سرقت موتورسیکلت‌ اشاره کرد و  گفت: راکبان موتورسیکلت‌ ، وسیله خود را در معابر رها نکنند و از وسایل محافظتی و  بازدارنده سرقت ( قفل) استفاده کنند.

فرمانده انتظامی گناوه به  اضافه شدن یک کلانتری دیگر در این شهر اشاره کرد و گفت:  با مساعدت مسئولان شهرستان  زمین برای ساختمان مورد نظر مهیا شده است که  با سپری شدن مراحل اداری،  ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: نیروی انتظامی همواره قدردان تلاش خبرنگاران است و در اجرای پیشبرد اهداف خود، از  انتقادها و پیشنهادهای این قشر استقبال می‌کند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.