فرهنگ غدیر در مراکز علمی و آموزشی نهادینه‌سازی شود
فرهنگ غدیر در مراکز علمی و آموزشی نهادینه‌سازی شود

بوشهر- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در مراکز علمی و آموزشی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کارگر ظهر پنجشنبه در گردهمایی دبیران اجرایی مناطق شمالی و شهرستان‌های مرکزی استان بوشهر اظهار داشت: دوره‌های آموزشی غدیرشناسی و دیگر آموزشی حوزه امامت و ولایت و تبیین فرازهایی از کتاب نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی (ع) با هزار و ۲۰۰ موضوع به شیوه برخط برگزار روی بستر سایبری پایگاه اطلاع‌رسانی غدیر استان بوشهر برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.
وی افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر به‌عنوان فراگیرترین پایگاه آموزشی و پژوهشی و تحلیلی، دوره‌های آموزشی تخصصی را از طریق بخش کلاس‌های مجازی به‌صورت برخط ویژه مردم شریف استان بوشهر برگزار می‌کند.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اولویت‌بندی برنامه‌ای و به شیوه کارآمد در سطح هر شهر و روستا صورت پذیرد، عنوان کرد: باید به برنامه‌های با فضیلت و مناسبت‌های دینی و عترتی بپردازیم، هر چند که کارهای فرهنگی در برخی مواقع، دیر بازده است.
کارگر با ابراز اینکه ما نباید سطح مناسبت‌های ایام‌الله را به اندازه هم ببینیم، گفت: ما در رابطه با ترویج و تبیین پیام غدیر یک تکلیف دینی و الهی داریم و باید بالاترین هنر مسئولان فرهنگی و اجرایی این باشد که زمینه مشارکت مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان را در زمینه ترویج پیام غدیر و آموزه‌های دینی و الهی تلاش کنیم.
توجه به فرهنگ غدیر در آموزش‌ها
معاونت آموزشی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: فرهنگ‌سازی باید پایه آموزش‌های ما باشد زیرا تمامی امور ریشه در فرهنگ و آموزه‌های اسلامی و نبوی علوی و فاطمی دارد.
محمد حاجی‌زاده گفت: هدف اصلی ما برای داشتن جامعه تعالی، باید فرهنگ غدیر را در سطح جامعه و مراکز علمی و آموزشی نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام حسین رنجبر، مسئول فرهنگی دفتر امام جمعه و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آب‌پخش اظهار کرد: شعار سال را با بهره‌گیری از فرازها و بیانات حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را در سطح جامعه تبیین کنیم، به آن جهت که مردم و جوانان نیازمند و تشنه این آداب‌ها و آیینی‌های دینی هستند.
شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نیز از طریق فضای مجازی به شیوه برخط به ارائه گزارش و نظرات خود پرداختند و همچنین علی سلیمانی معاونت فضای مجازی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در رابطه با موضوع طرح یکشنبه‌های علوی با همکاری واحد روابط‌عمومی و امور بانوان ادارت و تیمور یزدان‌شناس، مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر در رابطه با موضوع برگزاری مشاعره علوی نکاتی را بیان کردند.