مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط ساحلی استان بوشهر ایجاد شود
مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط ساحلی استان بوشهر ایجاد شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها از جمله مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر پنج شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اهمیت اجرا طرح‌های اقتصاد دریا محور، اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیشترین ساحل و طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس از ظرفیت‌های مهم برای اجرا طرح‌های اقتصاد دریا پایه دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از فرصت‌های مهم اقتصاد دریا محور، طرح‌های گردشگری است، بیان کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری در ابعاد گوناگون از ظرفیت‌های مهمی در شهرستان‌های ۱۰ گانه دارد که توجه به این ظرفیت‌ها یکی از اولویت‌های است.
استاندار بوشهر گفت: در سال گذشته ۸.۵ میلیون نفر گردشگر در مدت ۳.۵ ماه وارد استان بوشهر شدند.
ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری
وی با بیان اینکه حضور گردشگر در هر منطقه نقش مهمی در رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک ضرورت است.
محمدی‌زاده با تأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه ورزش و گردشگری دریایی و ساحلی گفت: در حوزه ورزش ضمن وجود شنا گاه و سواحل زیبا برای رشته‌های مختلف ورزشی، قایقرانی و غواصی یکی از دیگر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر فراهم شدن آموزش غواصی برای علاقمندان به این رشته به حوزه گردشگری دریایی، تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرا طرح‌ها از جمله مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان یک ضرورت است.
لزوم تدوین طرح‌های گردشگری دریایی و ساحلی
استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین طرح‌های گردشگری دریایی و ساحلی برای مشارکت بخش خصوصی بیان کرد: احداث مارینا پارک شناور تفریحی گردشگری در بوشهر مورد توجه قرار گرفته شود و در این زمینه پیست قایقرانی در خور لشکری بوشهر در راستای سیاست‌های اقتصاد دریا محور مهم است.