مدارس شهرستان تنگستان فاقد امکانات لازم هستند
مدارس شهرستان تنگستان فاقد امکانات لازم هستند

بوشهر- فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مدارس شهرستان تنگستان فاقد امکانات و زیر ساخت‌های آموزشی لازم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه در حوزه بخش مرکزی ۱۳ مدرسه تخریبی وجود دارد اظهار داشت: تنگستان در نزدیکی مرکز استان قرار دارد ولی به لحاظ امکانات و زیر ساخت‌های آموزشی در حوزه آموزش و پرورش وضعیت مناسبی ندارد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از مدارس شهرستان تنگستان فاقد امکانات لازم هستند بیان کرد: باید یک تلاش جمعی در حوزه شهرستان صورت گیرد و از ظرفیت‌های خیلی خوب مرکز استان به عنوان پشتیبان و حتی فرا استانی استفاده شود.
فرماندار تنگستان یاد آور شد: باید در ذیل شورای آموزش و پرورش هسته یا مجامعی تشکیل شود که بتوانند به فعالیت‌های آموزش و پرورش کمک لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز در بخش مرکز شهرستان شکل گرفته است خاطرنشان کرد: نیاز است برای احداث نوسازی مدارس تخریبی در شهرستان از خیرین مدرسه ساز بیشتری برای مشارکت دعوت شود.
استفاده از مشارکت‌ها
رئیس شورای آموزش و پرورش تنگستان یادآور شد: در حوزه بحث مشارکت‌های مردمی نیازهای آموزشی شهرستان در قالب یک برنامه عملیاتی چهار ساله تهیه و طراحی و بر اساس آن گام‌های اساسی در جهت پشتیبانی و اقدام لازم برداشته شود.
لطفی ادامه داد: آنچه مهم است بحث سند تحول بنیادی است که از سال‌های پیش در حوزه آموزش و پرورش ابلاغ و عمل شده و باید از کسانی که در حوزه این سند و اجرای آن موفق تر عمل کردند تجلیل شود.
فرماندار تنگستان افزود: عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان و مشارکتی که با آموزش و پرورش اتفاق افتاده جای تشکر دارد و باید تداوم داشته باشد. اگر قرار است دوز سوم انجام شود با همان همت دوره‌های اول دنبال و کار را ساده نگیرند و موضوع دنبال شود.
شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل کنند
رئیس شورای آموزش و پرورش تنگستان بیان کرد: در حوزه سواد آموزی شهرستان بی سوادی آینده‌ای که در حال اتفاق افتادن است به مراتب از بی سوادی گذشته زیانش بیشتر است زیرا بی سوادهای گذشته دسترسی به تحصیل نداشتند ولی بی‌سوادن امروز بازمانده از تحصیل هستند که به هر دلیل نتوانستند ادامه تحصیل دهند نیاز است به عنوان یک بحث مهم در دستور کار شورا قرار گیرد.
وی یاد آور شد: در بحث پرداخت سه درصد شهرداری‌ها به فعالیت‌های آموزش و پرورش نیاز است شهرداران شهرهای اهرم و آباد پیگیری لازم را داشته باشند.
لطفی بیان کرد: در بحث مدارس غیر دولتی در سطح شهرستان اداره آموزش و پرورش یک گزارش تهیه و به جلسه شورای آموزش و پرورش آینده ارائه کند.
فرماندار تنگستان افزود: در بحث دایر کردن مدارس هیئت امنایی در سطح شهرستان اداره آموزش و پرورش در دو بخش مرکزی و دلوار بررسی کند که آیا نیاز هست.