مدیرکل بانوان استانداری بوشهر: خودباروی و خودشناسی بانوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
مدیرکل بانوان استانداری بوشهر: خودباروی و خودشناسی بانوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

گناوه – ایرنا – مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دستیابی بانوان ایران به خودباوری و خودشناسی ارمغان و دستاورد انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری گناوه روز چهارشنبه به نقل از  رقیه زنگنه نژاد در نشست با بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق این شهرستان افزود: باگذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی به توانمندی‌ها و خودباوری های بزرگی دست یافته‌اند و در همه سطوح از توانایی‌ها آنها استفاده می‌شود که جامعه به وجود آنها افتخار می‌کند.

وی اظهارداشت: بانوان در کنار نقش هایی که ایفا کرده اند، به عنوان محور کانون خانواده و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند که به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری بالاترین نقش و سطح برای آنها نیز این نقش است.

زنگنه نژاد با تبریک میلاد فرخنده  حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای جامعه زن مسلمان و زنان تراز اول انقلاب است.

وی گفت:  شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در سرمایه انسانی با دارابودن نیروهای خلاق، توانمند، اجتماعی و سیاستمدار، ارزشی و انقلابی است و در ابعاد اجتماعی، سیاسی و در زمینه‌های مختلف دیگر نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد که لازم است از این فرصت ارزشمند برای پیشرفت  این منطقه هر چه بیشتر بهره برده شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار کرد: پیشرفت و توسعه یافتگی شهرستان باید در همه ابعاد در نظر گرفته شود و می‌طلبد تا کسانی که دغدغه پیشرفت شهرستان بویژه کمک به توانمند سازی بانوان را دارند در کنار دولت مردان و سایر نخبگان حوزه اجتماعی در همه ابعاد برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در شهرستان گناوه بانوان توانمند و کارآفرین زیادی در حال فعالیت هستند و از مهم‌ترین آن، راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی توسط این قشر  است.

زنگنه نژاد بیان کرد: کارآفرینان و فعالان حوزه کارآفرینی بانوان در شهرستان باید به سمت کارآفرینی اجتماعی پیش بروند، محوریت حوزه کارآفرینی در منطقه را برعهده بگیرند و توانایی دریافت آموزش‌ها و ایجاد طرح و برنامه را برای کارآفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات تولیدی بانوان اگر در یک فرایند بازتولید قرار گیرد، قابلیت صادرات خواهد داشت افزود: از ظرفیت‌های استان بوشهر همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس است که بسیاری از محصولات تولیدی و صنایع دستی بانوان اگر با محوریت تولید و طراحی مناسب و کارآفرینی باشد می‌تواند از این طریق به بازارهای جهانی صادر و معرفی شود.

وی گفت: در شهرستان گناوه با داشتن جوانان مستعد و توانمند زمینه مناسب برای تاسیس مدرسه کارآفرینی به منطور پرورش نیروی جوان مستعد و توانمند و براساس اصول و ظرفیت‌های شهرستان از جمله گردشگری و دست یابی به بازار کسب و کاروجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از مهمترین موارد مهم در شهرستان گناوه حضور خیران ست که در حوزه های مختلف حضور فعال دارند و  باید از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده کرد.

وی بیان کرد: بازارچه‌های محلی حوزه خیران و بخش خصوصی در بخش کارآفرینی استفاده و بازارچه‌های محلی مسجد محور تاسیس شود تا بتوان به نحوه مطلوب‌تری از این موقعیت برای کارآفرینی بانوان استفاده شود.

زنگنه نژاد گفت: شهرستان گناوه بانوان توانمند، انقلابی، ارزشی، جهادی و کارآمدی دارد که انتظار می‌رود فرماندار انقلابی شهرستان در انتصابات به حوزه بانوان نگاه ویژه داشته باشد.

وی در باره بودجه‌های در نظر گرفته شده حوزه زنان و خانواده استان در سال آینده افزود: در جلسه شورای معاونان استانداری با حضور فرمانداران سراسر استان، تاکید شد که بودجه حوزه زنان و خانواده به طور اختصاصی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ  تا در سال آینده برنامه‌ها و طرح‌های این حوزه در سطح استان به نحو کامل اجرا شود.

در این نشست، بانوان شرکت کننده نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند و در پایان از بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق شهرستان گناوه تجلیل به عمل آمد.