مراسم دهه فاطمیه در ۲۴ نقطه شهرستان گناوه آغاز شد
مراسم دهه فاطمیه در ۲۴ نقطه شهرستان گناوه آغاز شد

گناوه – ایرنا – رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه گفت: برنامه‌های دهه فاطمیه اول در ۲۴ نقطه این شهرستان توسط هیات‌های مذهبی درحال برگزاری است.

عبدالحمید شیخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های مختلفی در ایام فاطمیه امسال توسط هیات‌های مذهبی تدارک شده است که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در هیات‌ها،  حسینیه‌ها و اماکن مذهبی برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: آیین‌های روضه خوانی، عزاداری و سخنرانی‌های مختلف درشهر و روستا و برنامه‌های جانبی مختلفی متناسب با این ایام تدارک شده است که توسط دلدادگان فاطمی در سطح شهرستان به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

شیخی گفت: سیاه‌پوش کردن شهر و محلات، پویش روضه‌های خانگی، اجرای تعزیه شهادت حضرت زهرا (س)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی، توزیع نذرها، نصب پرچم و پلاکارد و بنر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه افزود: شور و شعور عاشقان و دلدادگان خاندان نبوت و ولایت هیچ گاه خاموش شدنی نیست و حتی در شرایط کرونایی نیز برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان برگزار شده است.

وی  یادآور شد: برای ایام فاطمیه دوم نیز برنامه‌های مختلفی تدارک شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای بیش از ۵۰ هیات مذهبی است.