مردم دیلم: دانشگاه پیام نور نیاز اساسی این شهرستان است
مردم دیلم: دانشگاه پیام نور نیاز اساسی این شهرستان است

گناوه – ایرنا – مردم و فعالان اجتماعی دیلم استان بوشهر دانشگاه پیام نور را از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان کردند و خواستار جلوگیری از تعطیلی آن شدند.

به گزارش ایرنا، پیام نور از نخستین دانشگاه‌های تشکیل شده در دیلم که در دهه ۸۰ در این شهرستان شروع بکار کرد و دانشجویان متعددی از آن فارغ التحصیل شده اند، اما اکنون این دانشگاه تعطیل است که این موضوع باعث نگرانی مردم و فعالان اجتماعی نسبت به تعطیلی این مرکز آموزش عالی و واگذاری و تغییر کاربری آن شده است.

مردم  شهرستان دیلم ابراز می دارند که این دانشگاه با سابقه خوبی که داشته است نباید تعطیل شود زیرا در این برهه زمانی که همه در حال پیشرفت هستند به جای اینکه دانشگاه پویا و فعال باشد تعطیلی این محیط علمی  چیزی جز عقب رفت شهرستان از لحاظ علمی و فرهنگی نخواهد داشت.

یکی از فعالان اجتماعی گفت: چیزی مهمتر و حیاتی تر از کسب علم و دانش نمی تواند برای آینده این شهرستان مفید و موثر باشد و نباید دانشگاه پیام نور که نماد علمی شهرستان و نیاز آحاد جوانان است تعطیل شود.

موسی رجبی  افزود: دانشگاه پیام نور دیلم یک مرکز آموزش عالی است که دانشجویان زیادی را تربیت کرده و انتظار داریم که این مرکز همچنان به قوت خود بماند.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم به خبرنگار ایرنا گفت: وجود دانشگاه یکی از بدیهی ترین و در عین حال اساسی ترین نیاز های این شهرستان محسوب می شود و از آن به عنوان نماد علمی شهر یاد می کنند زیرا  وجود آن باعث پیشرفت علمی و سطح سواد و در نتیجه تعالی این  منطقه می شود.

محمد جواد اکبری افزود:  دانشگاه پیام نور دیلم با همت خیران و برای جوانان فرهیخته این دیار ساخته شده است و تحت هیچ شرایطی نباید امکانات و ساختمان آن برای مصارفی بجز کاربری آموزشی استفاده شود.

وی بیان کرد: در بازدیدی که از این مرکز علمی صورت گرفت، مشاهده شد پیمانکاری در حال ساخت و ساز درساختمان دانشگاه پیام نور دیلم است که در تماس با اجرائیات شهردار از ادامه کار آنها جلوگیری شد.

اکبری با اشاره به اینکه این مرکز سرمایه مردم است و باید جوانان از آن استفاده کنند، گفت: به عنوان عضوی از شورای شهر و شهرستان دیلم بجد مخالفت صریح خود را به واگذار شدن دانشگاه پیام نور به هر اداره ای اعلام می کنم و از مسئولان  استان و شهرستان بویژه استاندار بوشهر، فرماندار دیلم و تمامی مسئولینی که در این قضیه دخیل هستند می خواهیم که برای جلوگیری از ادامه تعطیلی دانشگاه پیام نور و واگذاری ساختمان آن به دیگر ادارات اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر دیلم هم گفت: تعطیلی و واگذاری دانشگاه پیام نور این شهرستان به نگرانی و دغدغه اصلی مردم این شهرستان تبدیل شده است.

یدالله حیدری افزود: این دانشگاه در  دهه ۸۰ با همت خیران و مردم و کمک لنجداران این شهرستان ساخته شده است و دلیلی وجود ندارد که تعطیل و یا واگذار شود.

وی اظهارکرد: دانشگاهی که خود مردم ساخته اند و دولت هم دخالتی در ساخت آن نداشته است، تعطیل و در قرارداری غیرقانونی و غیرمنطقی توسط مرکز استان بوشهر برای نگهداری بیماران روانی به بهزیستی واگذار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دیلم ادامه داد: با تعطیلی این دانشگاه، عده زیادی از جوانان این شهرستان که در این مکان علمی مشغول به تحصیل بودند، بناچار برای ادامه کسب علم و دانش به شهرهای همجوار دارای دانشگاه مراجعه کردند و واقعا ظلم و اجحافی بر آنها و این منطقه شده است.

دانشگاه پیام نور دیلم فعالیت خود را از سر می‌گیرد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: در پی درخواست مردم این شهرستان که موضوع تعطیلی و واگذاری و تغییر کاربری دانشگاه پیام نور باعث نگرانی آنها شده بود، این مساله بطور کامل منتفی شده‌است و این دانشگاه دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

اسماعیل عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در نشستی که در روز جاری بنا به دستور فرماندار باحضور رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در فرمانداری تشکیل شد، اتخاذ شده است.

وی اظهارکرد: در این جلسه که رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر دید مثبتی داشتند و بنا بر این شد تا مقدمات راه اندازی مجدد این مرکز انجام شود.

عباسی گفت: یکی از دغدغه های مردم دیلم واگذاری و تغییرکاربری دانشگاه پیام نور این شهرستان بود که بطور کلی این موضوع رد شده شهروندان نگران نباشند و این مرکز علمی مستقل فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم  بیان کرد: یک کارگروه برای راه‌اندازی دانشگاه پیام نور این شهرستان در سال آینده تشکیل شده و به صورت مستقل و منفک از گناوه و با پیگیری های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی،  احیا خواهد شد.

شهرستان دیلم در انتهای شمالی استان بوشهر قرار دارد.