مشکلات روستاهای گناوه بررسی شد
مشکلات روستاهای گناوه بررسی شد

گناوه – ایرنا – نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در سفر دوره ای خود به شمال استان در چند روستای بخش مرکزی شهرستان گناوه حضور یافت و در جریان مشکلات مردم این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم جمیری در این دیدارها به همراه مسئولان استانی و فرماندار و تنی چند از مسئولان گناوه ، با مردم این روستاها گفت وگو و در جریان مشکلات و ظرفیت‌های این نقاط قرار گرفت.
در جریان این بازدیدها ، خبرنگاران شهرستان همراه بودند و نسبت به پوشش آن اقدام کردند.

نماینده مردم بوشهر گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی در اولین دیدار خود در میان مردم روستای حدود یک صد نفری احمدحسین حضور یافت و در یکی از منازل ساکنان این منطقه به مسایل و مشکلات مردم این روستا گوش داد.

دو تن از ساکنان این روستا به نمایندگی از طرف مردم ضمن قدردانی از حضور نماینده و مسئولان استانی و شهرستانی به اهم مسایل و مشکلات و مطالبه های روستای خود پرداختند که به آن اشاره می شود.

در این روستا اگرچه نظام خدماتی ارایه داده است و قدردان هستیم اما ناکافی است که امیدواریم در دولت انقلابی  با حضور مسئولان منشا خیرات و برکات باشند.

                                                 مشکلات روستاهای گناوه بررسی شد

شمار زیادی از مردم این روستا که به شهر مهاجرت کرده بودند برگشته اند و در زمینه های دامداری و کشاورزی فعالیت می‌کنند اما نیاز به حمایت و پشتیبانی از جمله تامین آب و نهادهای دامی دارند که اگر برطرف نشود مجدد روستا را ترک خواهند کرد.

خطوط شبکه گذاری گازرسانی در این روستا انجام شده است که امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد اما ترمیم و بهسازی نکردن کنده کاری ها در  معابر و کوچه ها ، باعث مشکلات عدیده ای در تردد مردم شده است.

اجرایی نشدن طرح هادی روستا به رغم رشد جمعیت، از دیگر مشکلات گریبانگیر این روستا است که تنها روی کاغذ مانده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامی نکرده است.

باتوجه به اینکه شمار زیادی از مردم این روستا دامدارا  هستند تامین نشدن آب و نهادهای دامی  از دیگر مشکلات گریبانگیر است که در صورت تحقق آن از لحاظ تولید و کسب و درآمد و اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت گام های موثری برداشته خواهد شد.

 بهره مند نبودن از  دهیاری و شورا،  بی توجهی شرکت های نفتی در منطقه در پرداخت حق آلایندگی و بکارگیری نکردن جوانان بومی منطقه، پوشش نامناسب اینترنت، نداشتن امکانات رفاهی و فضای سبز از دیگر مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان مردم این روستا به مسئولان بود.

آنها اظهارداشتند: شرکت های نفتی موجود در نزدیکی این روستا، از پذیرش جوانان جویای کار مستعد ممانعت می کنند اما نیروهایی بکار می گمارند که بدون مدرک هستند و حتی در آشپزخانه از دیگر استان ها استفاده می کنند.

مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: باوجود اینکه روستاهای زیر ۲۰ خانوار و با جمعیت کم طبق قانون مشمول طرح هادی نمی شوند اما با تامین اعتبار از راه‌های قانونی  نسبت به اجرای آن با همکاری مسئولان این شهرستان اقدام خواهیم کرد.

                                                                      مشکلات روستاهای گناوه بررسی شد                            

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از حضور در  روستاها، آشنایی با مسایل و مشکلات و حل مسایل آنها از نزدیک است و بنا به مقدورات و اختیارات پیگیری و در برطرف کردن آنها تلاش خواهد شد.

عبدالکریم جمیری افزود: یکی از مطالبه‌های مهم این روستا دارا بودن شورا و دهیار است اما بر حسب قانون بلحاظ جمعیت کم منع وجود دارد ، مگر اینکه جمعیت آن به حد قابل قبول که قانون تعیین کرده برسد.

 وی ادامه داد: هرچه برای فعالان در عرصه تولید بخصوص در روستاها کمک کنیم کم است و آنچه در توان داریم باید بکار ببریم.

جمیری  اظهار داشت:  برای رفع کمبود و مشکل آب روستائیان حوزه انتخابیه از جمله در گناوه و دیلم از دو سال قبل گام های خوبی برداشته شد و حتی در برخی مناطق از  شرکت های نفتی کمک گرفتیم.

وی گفت: برای رفع مشکل آب دامداران بخصوص از طریق چاه ، مسئولان محلی و با مدیریت فرماندار از طریق دستگاههای ذی ربط از جمله آبفا و جهادکشاورزی مطالعات لازم صورت گیرد و بررسی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت آلایندگی از شرکت های نفتی حق شما است و در این زمینه پیگیری خواهم کرد.

وی یادآورشد: مسایل و مشکلات مردم در این روستا و دیگر روستاها از طریق مسئولان مربوطه در شهرستان پیگیری و مواردی که نیاز به رایزنی با مقامات کشوری داشته باشد، انجام خواهد داد.

عبدالکریم جمیری پس از دیدار با مردم روستای احمدحسین ، از وضعیت پروژه جاده روستای تاجملکی بازدید و سپس به روستای بهمیناری عزیمت کرد و مردم از نزدیک با ایشان  گفت وگو کردند.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.