مشکل آب بوشهر به صورت همیشگی حل شود/ لزوم تامین نیازهای استان
مشکل آب بوشهر به صورت همیشگی حل شود/ لزوم تامین نیازهای استان

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تامین پایدار نیازهای آبی استان شد و گفت: مشکل آب استان بوشهر باید به صورت همیشگی حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر مشکلات فراوانی در زمینه تأمین آب روبرو است که مسئولان استان باید عزمی جدی برای رفع این مشکل مهم داشته باشند.
وی با اشاره به گلایه‌های مردم نقاط مختلف استان بوشهر در زمینه تأمین آب مورد نیاز خاطرنشان کرد: مسئولان باید با تمام توان برای حل مشکل کمبود آب شرب تلاش کنند.
امام جمعه بوشهر خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب توسط آحاد مردم شد و بیان کرد: انتظار داریم مشکل کمبود آب استان بوشهر برای همیشه برطرف و آب شرب مشترکان به صورت پایدار تأمین شود.
وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اضافه کرد: از جمله اقدامات جهان استکبار و بویژه رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌توان به حوادثی مانند هتک حرمت به حرم رضوی اشاره کرد.
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان ایجاد اختلاف کنند افزود: در این شرایط حساس پیرو تأکیدهای رهبر معظم انقلاب باید نسبت به تحرکات دشمنان هوشیارتر بود.
وی با اشاره به اینکه دو طلبه شهید حادثه مشهد جهادگر و در خدمت به محرومان بودند که یکی از آنها نیز خودش جانباز و برادر دو شهید بود ادامه داد: باید توطئه دشمن را باید خوب شناسایی و با بصیرت و همدلی برای خنثی سازی آنها تلاش کرد.
امام جمعه بوشهر به اهمیت فراوان ماه رمضان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم استفاده از برکات این ماه گفت: خدمت به نیازمندان و اطعام در وعده‌های سحری و افطار یکی از بهترین کارها در ماه رمضان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی برپایی سفره و دعوت از خویشان، نزدیکان و هم‌محلی‌ها را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: در این ماه مبارک نباید بگذاریم نیازمندی سفره‌اش خالی باشد و باید با وظیفه‌شناسی کمک کرد تا هیچ فردی از ثواب این ماه بی‌بهره نماند.
آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و همچنین سپاه پاسداران باید در تحقق این مهم نقش خود را بخوبی در اطعام نیازمندان ایفا کنند.