مصوبه سفر رئیس جمهور برای مطالعه اجرای طرح توسعه بندرهای شمالی استان بوشهر انجام شد
مصوبه سفر رئیس جمهور برای مطالعه اجرای طرح توسعه بندرهای شمالی استان بوشهر انجام شد

گناوه آنلاین؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:مصوبه ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت در خصوص  مطالعه اجرای طرح‌های توسعه‌ای بنادر ریگ، گناوه و دیلم انجام شده و در  پایان امسال این مطالعات به نتیجه خواهد رسید.

سیاوش ارجمندزاده  در گفت و گو با ایرنا افزود:  برای فاز اجرایی این پروژه ها در سال آینده ،هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی  به منظور تامین اعتبار انجام خواهد شد.

وی اظهارکرد: با اجرای این طرح‌های توسعه ای ،  هر سه بندر  را به شکلی از خور خارج  خواهیم کرد که  امکان توسعه های آینده برای آنها میسر شود و محدودیت های خور  برای تردد و تجارت دریایی در آینده رفع شود.

ارجمندزاده گفت: برای لایروبی موقت نیز برای هر سه بندر ، پروژه هایی جداگانه تعریف خواهیم کرد.

وی  در خصوص ساماندهی شناورها، افزود: آئین نامه جدید بصورت غیر رسمی اعلام  شده اما  منتظر ابلاغ رسمی آن طی مکاتبه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا با اجرای آن ،مشکلات همه کسانی که متقاضی ساماندهی هستند حل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:   اولین اسکله شناور تفریحی و گردشگری استان بوشهر در بندر گناوه  به میمنت دهه فجر  روز گذشته ه بهره برداری رسید  و دو اسکله دیگر  مربوط به بنادر کنگان و دیلم تا پایان سال تکمیل و افتتاح خواهند شد.

وی اظهارداشت: مشابه همین اسکله برای بندر دیر نیز پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه داری ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض و قابلیت پهلوگیری سه فروند شناور تفریحی بصورت همزمان را دارد.

ارجمند زاده افزود: حداکثر شناوری که از نظر آبخور قابلیت پهلوگیری در کنار این اسکله را دارا می شود، با آبخور ۴ متر است که  قابلیت جابجایی ۱۰۰ گردشگر را دارند.

وی گفت:  یکی از خصوصیات این اسکله ها طراحی آنها بوده که امکان پهلوگیری برای قایق‌های کوچک نیز در کنار آن امکان پذیر است.