معاون وزیر راه: توسعه بنادر استان بوشهر در اولویت سازمان بنادر قرار گرفت
معاون وزیر راه: توسعه بنادر استان بوشهر در اولویت سازمان بنادر قرار گرفت

بوشهر – ایرنا – مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بنادر استان بوشهر در اولویت سازمان بنادر قرار گرفته و با پایان برنامه ‌های مطالعاتی پروژه ‌های مهمی در این بنادر اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفایی روز یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر که با موضوع بررسی طرح جامع مطالعاتی بنادر شمالی استان بوشهر انجام شد، افزود: مردم استان بوشهر از دیرباز به فعالیت تجارت و دریانوردی مشغول بودند و اکنون دریا به عنوان منبع اصلی ارتزاق ساحل نشینان بوشهری است.

وی بیان کرد: سازمان بنادر با درکی عمیق نسبت به این موضوع تلاش می‌کند تا افق موردنیاز بنادر استان بوشهر طراحی و متناسب با آن گام‌های عملی برداشته شود.

صفایی ادامه داد: در این راستا طرح ساماندهی بنادر شمالی استان بوشهر اکنون در حال انجام است که با پایان فاز مطالعاتی، عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: اتمام این طرح نویدبخش اشتغال و رونق اقتصادی است که این مهم به عنوان اولویت سازمان بنادر برای تمامی بنادر استان بوشهر مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف رونق تجارت و دریانوردی طرح توسعه بنادر گناوه، دیلم و ریگ در سه بازه زمانی پنج ساله انجام خواهد شد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: این برنامه‌های که اکنون در فاز مطالعاتی قرار دارد پیش‌بینی شده از سال آینده وارد فاز عملیاتی شود.

وی بیان کرد: با اجرا طرح توسعه‌ای در پنج سال نخست، دوم و سوم ظرفیت بندر گناوه به ترتیب به ۳۵۰، ۵۰۰ و ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید.

ارجمندزاده ادامه داد: اکنون حجم عملیات بندر گناوه بیش از ۱۰۰ هزار تن است که با اجرا طرح‌های توسعه‌ای افزایش ظرفیت قابل توجهی در این بندر رخ داد.

وی عنوان کرد: به موازات بندر گناوه این طرح در سایر بنادر شمالی شامل دیلم و ریگ نیز اجرایی خواهد شد که ثمره اصلی آن رونق تجارت و دریانوردی این منطقه خواهد بود.

ارجمندزاده اضافه کرد: در سایر بنادر استان بوشهر نیز براساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی لازم در توسعه زیرساخت‌ها انجام شده و در زمان لازم اجرایی خواهد شد.

استاندار بوشهر نیز گفت: در توسعه بنادر استان بوشهر باید نگاه منطقه‌ای باشد تا در توسعه ارتباط با کشورهای همسایه بتوان از این ظرفیت برای مراودات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده کرد.

محمد احمدی‌زاده افزود: در این راستا انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی در توجه به طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر اهتمام جدی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در فاز مطالعاتی بنادر شمالی استان بوشهر که اکنون در حال اجرا است نیز انتظار می‌رود با توجه به مطالبات مردمی ساماندهی بنادر گناوه، دیلم و ریگ اجرایی شود.

احمدی‌زاده افزود: در فاز مطالعه باید شرایط باید به نحوی رقم بخورد که توسعه بنادر استان بوشهر براساس آخرین و پیشرفته‌ترین استانداردهای بین المللی باشد.