نخستین کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد
نخستین کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- نخستین کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر همزمان با سوم خرداد، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در سالن لیان شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آغاز برگزاری نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و قشرهای مختلف مردم با بیان اینکه شهدا با خداوند متعال معامله کردند اظهار داشت: شهدا با خداوند متعال معامله و تجارت کردند و به سعادت رسیدند.
علی موحدی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر افزود: امروز شاهد برگزاری کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر شامل ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و ۱۸ پیش کنگره در استان خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها در مدارس و شهرهای مختلف استان بوشهر تحت عنوان لاله‌های روشن با محوریت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برگزار شد.

موحدی از معرفی شهید علیرضا ماهینی سردار جنگ‌های نامنظم و شهید حسین صافی به عنوان شهید شاخص فرهنگی و دانش‌آموز خبر داد و تصریح کرد: تمام برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی می‌شود.
وی اجرا شدن برنامه‌ها بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر با سخنرانی سردار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار می‌شود