نماینده بوشهر:سهم این استان از درآمدهای هنگفت مالیاتی ناچیز است
نماینده بوشهر:سهم این استان از درآمدهای هنگفت مالیاتی ناچیز است

بوشهر- ایرنا – نماینده مردم شهرستانهای بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:استان بوشهر به دلیل میزبانی از شرکت های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی درآمد مالیاتی بسیار خوبی دارد ولی سهم مردم استان از این درآمدها بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستانهای بوشهر،گناوه و دیلم  روز یکشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در نشست هماهنگی دستگاه های اقتصادی استان بوشهر با اشاره به لزوم هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اقتصادی برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های استان اظهار داشت:  به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان مسائل و مشکلات همچنان سر جای خود مانده و تا زمانی که این هماهنگی ایجاد نشود گرهی از مشکلات باز نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما مالیات های کلانی در استان از شرکت های بزرگ دریافت و به خزانه واریز می کنیم و بعد برای دریافت کمترین بودجه باید کلی التماس کنیم تا تخصیص صورت بگیرد، در حالی که مشکلات متعددی در حوزه زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی داریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: در حوزه درمان آخرین استان کشور هستیم، می توان از ظرفیت مودیان بزرگ برای ساخت درمانگاه و تجهیز بیمارستان ها و نوسازی مدارس استفاده کرد، این موضوع یک تدبیر عالمانه می خواهد تا با استفاده از ظرفیت های قانونی و شناسایی مودیان بزرگ، استان بهره ای از درآمدهای کلان مالیاتی داشته باشد.

جمیری بیان کرد: باید جدی تر و با انجام کار کارشناسی هدف گذاری و برای حل مسائل با برنامه ریزی تلاش کنیم و با استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان برای توسعه گام برداریم. 

وی افزود: در استان بوشهر، با ظرفیت های بسیار و نعمت های فراوانی که دارد جای کار زیاد است، الحمدلله دولتی در رأس کار قرار دارد که برای خدمتگزاری به مردم آمده است و از این شرایط جدید می توان برای جبران عقب ماندگی ها استفاده کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از آقای رئیس جمهور خواسته ایم نگاه دولت به این استان با این همه ثروت و ظرفیت عوض شود ایشان هم پذیرفته اند این استان با این همه نعمت نباید کمبود و محرومیت داشته باشد.

وی گفت : در جلسات با وزرا نیز به این معنا تأکید کرده ایم، ما باید با توجه به این همراهی و دیدگاه مثبت دولت اولویت ها را در استان مشخص کنیم و با مدیریت استاندار و همگامی و همراهی دستگاه های اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنیم.

جمیری اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس شورای اسلامی با همه توان و ظرفیتی که وجود دارد برای کمک به مسئولین استان در این مسیر خدمتگزاری آماده هستم.