نماینده بوشهر در مجلس:عدم پرداخت عوارض فلات قاره برای شهرداری بندر امام حسن مشکل ساز شده است
نماینده بوشهر در مجلس:عدم پرداخت عوارض فلات قاره برای شهرداری بندر امام حسن مشکل ساز شده است

گناوه – ایرنا – نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در پرداخت عوارض شرکت نفت فلات قاره به شهر امام حسن از توابع شهرستان دیلم مشکلاتی را برای شهرداری این شهر ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در نشست مشترک مسئولان شهری امام حسن و خارگ با علیرضا مهدی زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره و شهرداری امام حسن درخصوص مبلغ عوارض اختلافاتی دارند  که مقرر شد اختلاف نظر به صورت کارشناسی بررسی شود ولی شهرداری امام حسن معطل نشود.

وی بیان کرد: در این خصوص پیشنهادی مبنی بر اینکه حداقل ۲ میلیارد تومان از این معوقات به صورت علی الحساب و مابقی آن بعد از بررسی های لازم پرداخت شود ، داده شد که با  موافقت مدیرعامل فلات قاره ایران  قرار گرفت.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:در نشست با مدیرعامل شرکت نفت قاره ایران تاکید شد که اشتغال نیروهای بومی شهرهای امام حسن دیلم و جزیره خارگ در اولویت قرار داده شود.

جمیری یادآورشد:این نشست برای بررسی مسائل و مشکلات شهرهای امام حسن و خارگ که میزبان شرکت نفت فلات قاره هستند برگزار شده است.

وی اظهارداشت: یکی از مباحث مهمی که در این نشست مطرح شد ، وضعیت  اشتغال نیروهای بومی در شهرهای امام حسن و جزیره خارگ بود.

جمیری گفت: در شرکت های نفنی نباید شرایط به گونه ای باشد که نیروهای بومی احساس کنند غیربومی‌ها به کارگیری می شوند اما از ظرفیت نیروهای بومی متناظر استفاده نمی‌شود.

وی اظهارکرد: به مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره باحضور مسئولان شهری دو شهر امام حسن و خارگ تاکید کردیم که در این خصوص توجه جدی داشته باشند و اشتغال نیروهای بومی این شهرها در اولویت قرار بگیرد.

جمیری گفت:  وضعیت کارگران بومی فلات قاره از دیگر مباحث مطرح شده بود که  در چند ماه اخیر در زمینه اقماری بودن آنها تفاوتی قائل شده بودند.

وی افزود: با پیگیری هایی که پیش از این با مدیرعامل سابق فلات قاره شده بود قرار بر این بود که تفاوتی بین نیروهای بومی و غیربومی قائل نشوند و اگر بومی‌ها امتیاز اضافه‌ای نمی‌گیرند، لااقل  امتیازات فعلی آنها نیز تقلیل داده نشود و به همان شرایطی با آنها رفتار کنند که با سایرین می‌شود.

وی بیان کرد: نیروهای بومی باید هم از حقوق و مزایای مناسب برخوردار باشند و هم ساعت کارشان متناسب با شرایطی باشد که برای نیروهای غیربومی قائل هستند.

جمیری  افزود: این موضوع هم مورد موافقت مدیرعامل فلات قاره بود و قرار شد این موارد را با هماهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیگیری و نهایی کنند و به حول و قوه الهی این موضوع نیز نهایی خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  درخصوص موضوع تردد مردم جزیره خارگ نیز پیش از این نشست با وزیر نفت توافق کردیم  که کشتی هایی را چارتر کنند و شرکت فلات قاره سهمی در پرداخت هزینه ها دارد.

وی ادامه داد: گفته می‌شد  که گاهی اوقات این سهم از ناحیه فلات قاره به موقع پرداخت نمی شود، از مهندس مهدی زاده خواستیم  این موضوع را  پیگیری کنند تا در تردد مردم خارگ به بوشهر و گناوه خللی وارد نشود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری وظایف و مسئولیت های اجتماعی فلات قاره در قبال مناطق پیرامونی و پرداخت عوارض به جزیره خارگ  از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و بررسی شد.

وی یادآورشد: این نشست  ثمرات خوبی دربرداشت و مهندس مهدی زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران قول دادند با نظر مثبت موارد را پیگیری کنند و هر آنچه از نظر موازین وظیفه فلات قاره است ، به موقع پرداخت کنند.

بندر امام حسن از توابع شهرستان دیلم و جزیره خارگ دو منطقه مهم نفت خیز تولیدی و صادراتی کشور بشمار می‌آیند.