هشدار سطح زرد هواشناسی/ رشد ابر و احتمال بارندگی در استان بوشهر
هشدار سطح زرد هواشناسی/ رشد ابر و احتمال بارندگی در استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار سطح زرد در استان خبر داد و گفت: با رشد ابرهای همرفتی در ساعات عصرگاهی، احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای وجود دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ساعات عصرگاهی و احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای هشدار هواشناسی سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز صادر شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت سامانه همرفتی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا شب، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار باران، رعد و برق وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق مرتفع شرقی (همجوار استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد) و برخی نقاط جنوبی استان بوشهر پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی و خیزش گردوخاک خبر داد.
وی بیان کرد: در این مدت مراقبت از محصولات کشاورزی، احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی ضروری است.
رطوبت و شرجی هوا در استان
شکوهی‌پور تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با وزش بادهای جنوبی رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد، رطوبت و شرجی بالای هوا و در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود از روز سه شنبه با وزش بادهای شمال غربی از شدت رطوبت در سطح استان کاسته شود.
وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در مناطق شرقی و مرتفع استان افزایش ابر با احتمال رخداد ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.
شکوهی‌پور گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق شرقی و مرتفع استان در هنگام وقوع تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.