هواشناسی بوشهر نسبت به کاهش محسوس دما و مواجی دریا هشدار داد
هواشناسی بوشهر نسبت به کاهش محسوس دما و مواجی دریا هشدار داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا سه‌شنبه نسبت به کاهش محسوس دما به کشاورزان و مواج شدن خلیج فارس به دریانوردان هشدار داده می‌شود.

پیام مساعدی  شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا پایان روز جمعه(اول بهمن) به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید شمال غربی خلیج فارس، سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده در این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش پیدا کند.

مساعدی ادامه داد: در این مدت باید از رفت‌ و آمدهای دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در خلیج فارس اجتناب شود.

وی یادآورشد: برای روز سه‌شنبه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد روی خلیج فارس و سطح استان پیش بینی شده است.

مساعدی همچنین با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان بوشهر اظهارداشت: از فردا سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده دمای هوای در استان بوشهر بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند که شدت آن برای مناطق مرتفع بیشتر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده دمای هوا در مناطقی از شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی، دیلم، گناوه، دیر و کنگان به آستانه پنج درجه سانتیگراد و کمتر از آن برسد.

مساعدی عنوان کرد: با این شرایط نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود. 

وی بیان کرد: با کاهش محسوس دما مصرف حامل‌های انرژی نیز افزایش می‌یابد که نیاز است تمهیداتی برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها لحاظ شود.