ورود گردشگران به استان بوشهر به‌صورت پلکانی در حال افزایش است
ورود گردشگران به استان بوشهر به‌صورت پلکانی در حال افزایش است

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به حضور ۸۰۰ هزار گردشگر در استان بوشهر طی یک هفته بیان کرد: ورود گردشگران به استان بوشهر به‌صورت پلکانی در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در نشست با رئیس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: انتظار می‌رود بیش از دو هزار واحد مسکونی در عالی‌شهر بوشهر آغاز شود تا بر اساس درخواست‌ها به متقاضیان واگذار شود.
وی یکی از پروژه‌های مهم و ضروری استان را آزاد راه بوشهر – شیراز دانست و افزود: این طرح هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و پیمانکاران بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.
استاندار بوشهر اتصال استان بوشهر به خط سراسری ریلی را ضروری دانست و بیان کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز ۱۴ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد و تاکنون ۸.۵ درصد پیشرفت دارد.
وی از دستور رئیس جمهور برای تسریع در ساخت پروژه راه‌آهن بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفر به بوشهر دستور تأمین اعتبار پروژه خط ریلی بوشهر از محل تهاتر نفت صادر کرد و امید می‌رود سال آینده این پروژه از بن‌بست خارج شود و اجرا آن تسریع یابد.
محمدی‌زاده با اشاره به افزایش سفرها به استان بوشهر در نیمه دوم سال افزود: بر اساس بررسی‌ها حدود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر از ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه وارد استان بوشهر شده‌اند.
وی با اشاره به افزایش پلکانی ورود گردشگران به استان بوشهر اضافه کرد: از دی ماه تاکنون حدود شش میلیون گردشگر وارد استان بوشهر شده‌اند و در سه هفته باقیمانده حداقل پنج تا شش میلیون نفر دیگر به استان سفر می‌کنند.
استاندار بوشهر این تعداد مسافر را نشان از موقعیت گردشگری استان برای اقشار که بار کشور بر دوش آنان است دانست و تصریح کرد: فراهم کردن تسهیلات سفر برای گردشگران مورد توجه ویژه قرار دارد.