پنج خبر از شهرستان های استان بوشهر
پنج خبر از شهرستان های استان بوشهر

گناوه – ایرنا – صادرات در کنار واردات ، ضرورت ترویج سبک مدیریتی سردار دلها ، تجلیل از دو راننده امانتدار ، دستگیری سارق و ضرورت واکسیناسیون کرونا خبرهای کوتاه روز دوشنبه شهرهای دیلم، دشتی ، بوشهروتنگستان است.

دیلم

 فرماندار دیلم استان بوشهر گفت:  یکی از برنامه های مجموعه دولت برای رونق اقتصادی و فعالیت بیشتر گمرک این شهرستان، صادرات کالا در کنار واردات است.

به گزارش ایرنا، ناصر کشاورزی روز دوشنبه در نشست با ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: مسئولان گمرک با همکاری تعاونی لنجداران و دیگر دستگاه‌های ذی ربط، باید تجار، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را جهت امر صادرات شناسایی و زمینه و بسترها را برای آنها  فراهم کنند.

وی گفت: راه اندازی گمرک بندر امام حسن دیلم از خواسته و انتظارات به حق مردم ،امام جمعه و مسئولان این بخش است  که در جهت تحقق آن ،  گمرکات استان،  شهرستان و سایر دستگاه های مسئول باید درکنار هم تلاش کنند و موانع پیش رو را بردارند تا در این بندر شاهد رونق اقتصادی و  اشتغال باشیم.

کشاورزی اظهارداشت: این شهرستان قابلیت و ظرفیت‌های فراوانی از جمله آبزی پروری و  گردشگری دارد که باید از این ظرفیت‌ها جهت رونق و پیشرفت و اشتغال زایی استفاده بهینه شود.

فرمانداردیلم افزود:  در این راستا باید از سرمایه گذاران بومی در صورت نبود استانی و کشوری استفاده شود تا شاهد توسعه و رونق این شهرستان گردشگرپذیر و تجاری باشیم.

دشتی 

سبک مدیریتی سردار شهید سلیمانی بهترین الگو برای مدیران است

 فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی استان بوشهر گفت: سبک مدیریتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین سبک  مدیران باید از این شیوه مدیریتی الگو بگیرند.

سرهنگ پاسدار محمد رضا زارعی تبار روز دوشنبه درجلسه هماهنگی برنامه‌ ریزی سالروز شهادت سردار دلها  افزود: : سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک مدیر اسلامی ، انقلابی ، جهادی و مردمی در سطح ایران و جهان اسلام بود.

وی افزود: سردار سلیمانی با دفاع جانانه در برابر داعش و از بین بردن این توطئه استکبار جهانی بر علیه مسلمانان منطقه  حق زیادی بر همه مسلمانان جهان دارد و اگر  رشادتها این سردار نبود مشخص نیست که امروز کشورهای  سوریه و عراق در چه وضعیتی بودند.

وی به نامگذاری سالروز شهادت وی بنام روز مقاومت اشاره کرد و افزود در این روز برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی برای گرامیداشت حماسه آفرینی و خدمات ارزشمند و ماندگار سردار شهید سلمیانی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

چهار خبر از شهرستان های استان بوشهر

 فرمانده سپاه امام رضا (ع)  دشتی تاکید کرد: امروز برای تداوم حرکت های جهادی و حل مشکلات جامعه نیازمند ترویج  مکتب سردار شهید سلیمانی و تدوین آنها در سطح جامعه هستیم.

فرماندار دشتی نیز گفت:  در سالروز شهادت سردار دلها  برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان برگزار می شود.

 عبدالله نادری افزود: تمام برنامه فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی به نقش بی نظیر سردار شهید سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه و مبارزه با داعش اشاره کرد و افزود: سردار شهید سلیمانی چنان  رعب و وحشتی در دل آمریکایی‌ها ایجاد کرده بود که نتوانستد بعد از سرنگونی داعش این نماد مقاومت و شجاعت را تحمل کنند .

بوشهر

۲ راننده امانت‌دار بوشهری تجلیل شدند

 عبدالحمید موجی و عبدالکریم حفیظی به عنوان ۲ راننده امانت‎دار بوشهری در بازگردان لپ تاپ و ۸۰۰ میلیون  ریال وجه نقد مسافران خود تجلیل شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری بندر بوشهر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۲ راننده یکی ۸۰۰ میلیون ریال وجه نقد و دیگری یک لپ تاپ گران‌قیمت مسافران خود را که در تاکسی جا گذاشته بودند به مالکان برگرداندند.

مسعود غلامزاده‌فرد افزود: مسافرکشی یکی از شغل‌هایی است که با توجه به امکان جاماندن وسایل ارزشمند مسافران در ماشین، نیازمند امین بودن رانندگان و امانت‌داری است که رانندگان بوشهری همواره امانت‎داری شایسته برای مسافران خود بودند.

چهار خبر از شهرستان های استان بوشهر

وی ادامه داد: وجود چنین انسان‏های شریف و پاک‏‎دستی مایه آسایش خاطر شهروندان است چرا که خود با وجود نیازهای فراوان بدون هیچ چشم‏داشتی وسایل جا مانده از مسافران را به آنان برمی‏ گردانند.

غلامزاد فرد اظهارکرد: امانت و امانت‌داری دارای جایگاه ویژه‌ای در اسلام و جامعه اسلامی است تا جایی که آیات و احادیث و روایت‌های فراوانی در این زمینه نقل شده است.

دشتی

بوشهر-ایرنا- فرمانده انتظامی دشتی گفت: چهار سارق با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ ” جهانبخش صیادی”  روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی وقوع چندین مورد سرقت در سطح شهرستان “دشتی” که موجب نارضایتی مردم شده بود ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی  افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی، پلیسی و کنترل سارقان سابقه دار موفق به شناسائی متهمان و دستگیری آنان در عملیات های غافلگیرانه شدند.

صیادی اضافه کرد: متهمان در بازجوئی های انجام شده به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، سرقت منزل  و سرقت موتورسیکلت  اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی دشتی تصریح کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

سرهنگ صیادی  ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه کنند.

تنگستان

 فرماندار تنگستان گفت: در زمان حاضر ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

 احمد لطفی روز دوشنبه با حضور در محل واکسیناسیون اهرم مرکز شهرستان تنگستان افزود: بررسی ها نشان می‌دهد حدود ۷۷ درصد جمعیت این شهرستان نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده است.

وی بیان کرد: از همه افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، دعوت می‌شود به مراکز تزریق واکسن در شهرستان مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند، تا به درصد مطلوب ایمنی که حدود ۹۰ درصد است، برسیم.

لطفی یادآورشد: افراد بالای چهل سالی که سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته، می‌توانند برای دریافت نوبت سوم خود به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار تنگستان با تقدیر از زحمت کادر درمان بویژه پرستاران افزود: تلاش‌های پرستاران و کادر درمان در ایام کرونا، در اذهان مردم ماندگار شد.