پویش ملی ایران سرسبز در ۲۰ هکتار عرصه طبیعی بندردیلم اجرا شد
پویش ملی ایران سرسبز در ۲۰ هکتار عرصه طبیعی بندردیلم اجرا شد

گناوه – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: عملیات بذرپاشی و نهال‌کاری در ۲۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب پویش ملی “ایران سرسبز” به صورت مردمی برگزار شد.

پرویز غلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش مردمی ایران سرسبز با شعار هر ایرانی یک درخت و باهدف توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ نهال‌کاری با مشارکت بهره‌برداران، ادارات دولتی و گروه‌های مردم نهاد در آیینی در مراتع کنارکوه این شهرستان برگزارشد.

وی اظهارداشت: تقویت روحیه مشارکت در بین اقشار مختلف جامعه، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، ترویج فرهنگ نهال‌کاری و حفاظت و احیای منابع طبیعی در جامعه، توسعه فضای سبز و جنگل کاری با گونه‌های بومی، کنترل و کاهش آلودگی هوا و غبار و حفظ عرصه‌های طبیعی به منظور کنترل بیابانی شدن از جمله اهداف این پویش است.

غلامی گفت: این پویش تا اواخر اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت و بر اساس برنامه بلندمدت سازمان جنگل‌ها  تا سال ۱۴۱۴ ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم افزود:  از آذرماه امسال عملیات نهال کاری در برخی مدارس با مشارکت دانش آموزان آغاز شده و درهمه نقاط این شهرستان‌ در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: پویش مردمی ایران سرسبز، فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی در کشور احیا  و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین جامعه نهادینه و ترویج شود.

غلامی گفت: برای حفظ منابع طبیعی نیازمند حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی هستیم  و با توجه به اهمیت حیاتی منابع طبیعی در زندگی مردم، حفظ این منابع یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به نهادینه کردن مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی افزود: مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی باعث کاهش هزینه در امر حفاظت و حجم تخریب‌ها در عرصه‌های ملی می‌شود.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.