چالش اصلی آموزش و پرورش، معیشت معلمان و فرهنگیان است
چالش اصلی آموزش و پرورش، معیشت معلمان و فرهنگیان است

گناوه – ایرنا – مدیرمنابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود اینکه همه دولت‌ در تلاش هستند تا مشکلات معلمان و فرهنگیان حل شود اما چالش اصلی نظام آموزش و پرورش، وضعیت معیشت آنان است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش و پرورش بندردیلم روز دوشنبه به نقل از حمدالله اژدری در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش این شهرستان افزود: این شرایط باید درک شود که کشور در یک فشار اقتصادی جهانی است و باید همه همسو و هم‌جهت برای عبور از این شرایط سخت تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: امیدواریم با تدبیر دولت انقلابی، مشکلات اقتصادی کشور بویژه فرهنگیان حل شود.

 اژدری گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که آموزش و پرورش در زمینه های مختلف تحت فشار است و به نوعی بیشتر برنامه های خود را تابع وضعیت اقتصادی می‌بیند.

 وی ادامه داد: خدمت به فرهنگیان، به رغم همه مسائل و مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و خاصه شیوع ویروس کرونا اما مانعی برای عملکرد خوب و اجرای فعالیت های بهینه نبوده است.

مدیر منابع انسانی و اموراداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دوران بیماری کووید ۱۹ به رغم همه مشکلات و آسیب زایی، نشان داد که نقش معلم در این شرایط چقدر کلیدی و مهم است و کلاس درس به چه میزان اهمیت دارد.

وی گفت: ۲نکته کلیدی که همه کشورها در ایام کرونا به آن اذعان داشتند نقش معلم و کلاس درس بوده است.

اژدری با بیان اینکه باور داریم معلم رسالت انبیا و نقش بی‌بدیلی در تعلیم و تربیت دارد، گفت: شاید پیش از این باب شده بود که معلمان کاری نمی‌کنند و همیشه آسان ترین کار، کار معلمی است در صورتی که شرایط کرونایی نشان داد هیچ چیز جای معلم را نمی‌گیرد و با تلاش مضاعفی که از خودنشان دادند، همه خانواده‌ها نقش بی‌بدیل این قشر ارزشمند جامعه را تحسین می‌کنند.

 وی اظهارداشت: همه ما در قبال کشور و مردم باید مسئولیتی را بدست بگیریم و تا آخرین روزی که هستیم امانتی که به ما سپرده شده‌است را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سند تحول بنیادین به نقش کلیدی مدرسه تاکید فراوان شده است و در آن نتیجه فعالیت همه ما فرهنگیان نشان داده می‌شود.

 وی بیان کرد: با تلاش فراوان در چند سال اخیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم از لحاظ نیروی انسانی در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

 اژدری گفت: زمانی چالش اصلی شهرستان‌های دور دست نسبت به مرکز استان ازجمله  شهرستان دیلم بحث نیروی انسانی و کمبود آن بسیار جدی بود اما با تلاش وافر، در چند سال اخیر نیروهای زیادی جذب و این شهرستان شهرستان از لحاظ نیرو به نسبت جمعیت دانش آموز در وضعیت مناسبی در استان بوشهر قرار دارد.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه  شهرستان های دور دست از مرکز استان همیشه چالش جابه جایی و کمبود نیرو دارند و شهرستان دیلم نیز با توجه به همسایگی ۲ استان همیشه با این معضل روبرو بوده است، همه سعی ما بر نگهداشت و حفظ این نیروها و عدم انتقال آنها به شهرستان های همجوار است.

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: این شهرستان در بحث سازماندهی و مدیریت کلاس‌ها به همت و تلاش زیاد تمامی آموزشگاه‌ها  از اوایل مهرماه بازگشایی شدند.

محمدمهدی محسنی افزود: استفاده از نیروهای رسمی، حق التدریس، خرید خدمات، برون سپاری و به کارگیری مجدد نیروهای بازنشسته روش‌های مختلفی بود که امسال توانستیم کلاس درس بدون معلم نداشته باشیم.

وی اظهارکرد: رمز موفقیت مجموعه آموزش و پرورش حرکت در مسیر قانون و اجرای صحیح آن بوده است.

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: موفقیت هر مجموعه ای در گرو اتحاد و همدلی است که مجموعه آموزش و پرورش در شهرستان دیلم با همین شاخصه به این مهم دست یافته است.

 وی بیان کرد: باتوجه به انتخاب کادر اداری و معاونان جوان با اختیارات تامی که به آنها داده شد است همیشه در کارها حضور داشتند و  نتیجه آن  موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان دیلم بوده است.

در پایان این بازدید، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و هیات همراه، ضمن حضور در برخی مدارس شهرستان، از وضعیت کلاس بندی، تراکم کلاس ها، توزیع ساعات و کلاس ها، وضعیت فعالیت مدارس و رشته های مورد نیاز و اشتغال‌زا در هنرستان ها بازدید کردند.