کارگروه‌های تخصصی برای تسهیل ازدواج در استان بوشهر تشکیل شود
کارگروه‌های تخصصی برای تسهیل ازدواج در استان بوشهر تشکیل شود

بوشهر- استاندار بوشهر خواستار رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان در استان شد و گفت: کارگروه‌های تخصصی برای تسهیل ازدواج در استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر یکشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: باید برای رفع عوامل افزایش سن ازدواج در استان بوشهر باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی خواستار تشکیل سه کارگروه تخصصی برای تسهیل در ازدواج جوانان شد و خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها باید در زمینه‌های فر هنگی، تسهیل‌گری و پیگیری ایجاد اشتغال جوانان تشکیل شود.

استاندار بوشهر خواستار توجه به شاخص‌های جمعیتی بر اساس فرهنگ بومی نقاط مختلف استان بوشهر شد و بیان کرد: برای انجام فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه راهبردهای سیاست کلی جمعیت از ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر استفاده شود.

وی یکی از عوامل مهم در کاهش ازدواج را مسائل اقتصادی و به‌ویژه بیکاری دانست و اضافه کرد: اشتغال جوانان یکی از مهمترین زیرساخت تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بررسی علمی و کارشناسانه موضوعات از طریق دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند نقش مؤثر در برون رفت از مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی داشته باشد.

وی خواستار فراهم شدن زمینه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در همه بخش‌های جامعه شد و افزود: در این راستا تأمین مسکن جوانان در اجرای طرح جهش تولید مسکن در اولویت قرار گرفته است.