گرد و غبار آسمان برخی از مناطق بوشهر را فرا گرفت
گرد و غبار آسمان برخی از مناطق بوشهر را فرا گرفت

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده گرد و غبار که از شب گذشته وارد این استان شده، آسمان مناطق شمالی و مرکزی بوشهر را فرا گرفت.

پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم‌اکنون میزان دید افقی در شهرهای بوشهر، خارگ و گناوه به ترتیب به ۳ هزار، یک‌هزار و ۵۰۰ و یک‌هزار متر کاهش پیدا کرده است

وی بیان کرد: با نفوذ توده گرد و غبار از مناطق همجوار به استان، پیش بینی می‌شود طی امروز و فردا علاوه بر کاهش دید افقی در سطح استان، غلظت آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار نیز در برخی نقاط استان افزایش یابد.

مساعدی اظهار کرد: همچنین تا روز یکشنبه دمای هوا در سطح استان روند کاهشی خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی شدید بر روی دریا تا روز یکشنبه هفته پیش رو است بنابراین طی این مدت در اغلب ساعت‌ها سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود. 

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط با گرد و غبار و کاهش دید و فردا همراه با افزایش ابر پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد  شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ و روی دریا و در سواحل گاهی ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۷، جزر دریا ساعت ۰۸:۱۷ و مد دوم ساعت ۱۶:۳۵ خواهد بود.