گرفتن شهریه بیش ازحدمجاز در مدارس غیردولتی بوشهر تخلف است
گرفتن شهریه بیش ازحدمجاز در مدارس غیردولتی بوشهر تخلف است

گناوه – ایرنا – رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: قبول داریم که مخارج اداره مدارس و مراکز غیردولتی زیاد است، ولی باز هم باید بر اساس قانون عمل شود و گرفتن شهریه بیش از میزان تعیین شده در سامانه‌های مربوطه تخلف است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش وپرورش دیلم روز پنجشنبه به نقل از محمدمهدی ملاکی در نشست  با مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان دیلم افزود: گرفتن شهریه مازاد بر میزان تعیین شده مورد قبول نیست و مدارس در صورتی می توانند مازاد بگیرند که در قبال آن کار و فعالیت و رضایت کامل اولیا باشد.

وی در ارتباط با ملاک‌های تعیین شده شهریه مدارس غیردولتی گفت: هزینه تامین فضا یکی از ملاک‌ها است که برای مدارس استیجاری با مدارس احداثی تفاوت دارد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه  نیروی انسانی و کیفیت آن، تجهیزات و فعالیت‌های پرورشی نیز در تعیین شهریه مدنظر هستند، بیان کرد:  در مجموع شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیت‌های مدرسه تعیین و اخذ خواهد شد.

ملاکی، در باره اختصاص تسهیلات کم بهره به مدارس غیر دولتی گفت: براساس رایزنی های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی(ره) ، در صدد هستیم تفاهم نامه ای منعقد شود تا به ازای بکارگیری و اشتغال افراد تحت پوشش این نهاد  به ازای هر نفر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم اختصاص گیرد.

وی اظهارداشت: ما با هدف کمک و همکاری به نظام تعلیم و تربیت وارد این عرصه شده ایم و هدفی غیر از این نیست، چون یقیین داریم در کار آموزش منفعت مالی نیست‌.
رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش وپرورش استان بوشهر ادامه داد: درحالی که  این سرمایه را در هر کسب و کاری دیگر سرمایه گذاری کنیم به نفع ما است اما تنها با عشق و علاقه به نظام تعلیم و تربیت وارد این عرصه شده ایم.
وی گفت: مدارس غیر دولتی به کمک مدارس دولتی آمده اند و افسران عرصه علم تعلیم و تربیت هستند.
ملاکی بیان کرد: اگر در مراکز و مدارس غیر دولتی کار به نحو احسن انجام گیرد به صورت ناخودآگاه مردم به سوی این مدارس خواهند آمد و استقبال بیشتری می‌شود.
وی افزود: مدرسه ای که کار پرورشی انجام ندهد ۷۰ درصد از کار خود عقب است زیرا که تعلیم و تزکیه با هم هستند و اگر مدرسه‌ای از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد و اما  پرورشی پیشرفت نکند کار مهمی انجام نداده است.

ملاکی  تاکید کرد: تمامی مدارس غیردولتی باید دارای معاون یا مربی پرورشی باشند.

رئیس مدارس مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت:  کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی باید از سطح کیفی در مدارس دولتی بالاتر باشد چون این مدارس باهدف کمک به ارتقای سطح آموزش تاسیس شدند و در زمان حاضر مدارس غیر دولتی آن کمکی که باید بکنند را نکرده اند.
وی در باره آموزش حضوری و غیرحضوری در شرایط کرونایی افزود: هیچ مدرسه ای حق این که برای خود قانون ترسیم کند ندارد و باید بر اساس قانون و مصوبه ستاد کرونایی شهرستان، به رعایت و اجرای دستورالعمل ها همچون مدارس دولتی  موظف هستند.
رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: تدریس حروف الفبا و اعداد در پیش دبستانی ممنوع و اگر چنین اقدامی شده خلاف قانون است.
ملاکی گفت: در پیش دبستانی تنها مجاز به تدریس نشانه‌ها هستند و حروف الفبای اعداد مربوط به پایه اول ابتدایی است و  چنانچه در این زمینه گزارشی دریافت شود بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: مدارس غیردولتی نگاه به افراد توانمند و سرمایه گذار و حتی خیران که همواره پشتیبان ما بوده اند، داشته باشند و از ظرفیت آنها استفاده و ترغیب به مشارکت کنند.

محمدمهدی محسنی افزود: در شرایط کنونی کمک آموزش و پرورش تنها می‌تواند در حد فضا باشد و شاید در آینده هم نتواند همین فضای کاری را در اختیار آنها  قرار دهد.
وی گفت: مدارس غیردولتی آنچه لایق مردم است انجام و باید بهترین‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.