۱۰ هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان استان بوشهر امانت داده شد
۱۰ هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان استان بوشهر امانت داده شد

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری در بوشهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب امانت داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از سه هزار نفر عضو فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر وجود دارد.وی از راه‌اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری در شهرستان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مجوز نخستین کتابخانه سیار شهری در شهرستان بوشهر گرفته‌شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
رسولی بابیان اینکه کانون از طرح‌های خلاقانه افراد درباره توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استقبال می‌کند اضافه کرد: در زمان حاضر دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان وجود دارد.
جذب ۲۰۰۰ کودک و نوجوان در مدت شیوع کرونا
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه در مدت ۲ سال و نیم گذشته ویروس کرونا نتوانست این کانون را تعطیل کند گفت: در مدت شیوع کرونا در استان بوشهر ۲۰۰۰ کودک و نوجوان جذب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر شده‌اند.
آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
وی از آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان بوشهر خبر داد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ مردادماه با مراجعه به تارنمای kanoonfest.ir ضمن ثبت‌نام، قصه‌های خود را بارگذاری یا فایل آن را به یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر و یا به دبیرخانه استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تحویل دهند.
رسولی با اشاره به اینکه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی شهریورماه امسال و پس از انتخاب اولیه از بین آثار ارسالی برگزار می‌شود گفت: این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی کار خود را از ۲۱ مرداد آغاز و آئین اختتامیه آن هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ۳۰ آذرماه هم‌زمان با شب یلدا به‌عنوان روز ملی قصه‌گویی نام‌گذاری شده است.
کمبود نیروی انسانی و محدودیت بودجه مهم‌ترین مشکل کانون
رسولی بابیان اینکه در زمان حاضر ۱۸۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر وجود دارد گفت: کمبود نیروی انسانی و محدودیت بودجه از مهم‌ترین مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر است.

وی متناسب نبودن تعداد مربیان متناسب با مراجعه کودکان و نوجوانان به کانون از دیگر مشکلات کانون بوشهر است اضافه کرد: امیدواریم با تبدیل بخشی از نیروهای پاره‌وقت به تمام‌وقت، مشکل نیروی انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر حل شود.
برخی از شهرهای استان بوشهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارند
رسولی از در اولویت بودن راه‌اندازی کانون در شهرهای چغادک و جزیره‌های شیف و خارگ با توجه به شرایط خاص فرهنگی و توانمندی موجود در جزیره خارگ خبر داد و افزود: برخی از شهرهای استان از داشتن مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر خاطرنشان کرد: جذب یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی برای تعمیر و تجهیز مراکز کانون و افتتاح آسمان نمای سیار با هدف آشنایی کودکان با علم نجوم و ستاره‌شناسی از جمله اقدامات انجام‌شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر است.