۲ پیست‌ موتور سواری استان بوشهر به استانداردسازی نیاز دارند
۲ پیست‌ موتور سواری استان بوشهر به استانداردسازی نیاز دارند

گناوه – ایرنا – رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان بوشهر گفت: این استان دارای چهار پیست‌موتورسواری است که استاندارد سازی ۲ پیست بوشهر و دشتستان انجام شده و بوالخیر و گناوه نیز باید استاندارد سازی شوند.

مهدی شمسی روز یکشنبه در حاشیه همایش حرکات نمایشی موتورسواران کراس کشور در پیست باشگاه فجر گناوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست ساحلی بندرگاه بوشهر هفته گذشته توسط فدراسیون موتورسواری کشور از لحاظ استانداردسازی تایید شد و  ۲۰ اسفند ماه نیز میزبان مسابقات کشوری راند سوم موتورسواری است.

وی گفت: استانداردسازی پیست ها دارای یک سری شرایطی است که در این ارتباط  در پیست بندرگاه بوشهر اقداملات لازم از جمله فنس کشی و ایجاد پارکینگ و سرویس های نگهداری  موتورسیکلت ها  انجام شده است.

شمسی افزود: استان بوشهر در یک ماه اخیر میزبان چندین مسابقات قهرمانی کشوری و استانی موتورسواری بوده است که هشتم بهمن ماه در بوالخیر مسابقات استانی و ۲۹ بهمن نیز در دشتستان رقابت های کشوری برگزار شد و ۲۰ اسفند امسال نیز یک مسابقه موتور کراس کشوری راند سوم را در  پیست ساحلی بندرگاه بوشهر برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: بوشهر تنها  استانی در کشور است که  دو راند موتورسواری توانسته برگزار کند و همه هزینه‌های آن  بدون هیچ حمایتی توسط ورزشکاران این رشته و  هیات تامین شد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان بوشهر ادامه داد: برگزاری مسابقات کشوری، شرایط خاص خود را دارد و  پیست‌ها باید دارای امکانات و تجهیزات و نکات ایمنی لازم باشند و فدراسیون باید تایید کند.

وی در براه وضعیت پیست باشگاه فجر گناوه گفت: این پست توسط بخش خصوصی احداث شده است و این هیات آمادگی لازم را برای حمایت از آن دارد.

شمسی افزود: پیست باشگاه موتورسواری و اتومبیل‌رانی فجر گناوه دارای یک سری ایرادهای فنی و مشکلاتی است که باید برطرف شود تا به یک پیست استاندارد برسد.

وی گفت: یکی از مشکلات این پیست موضوع آب آن بود که فرماندار این شهرستان در حین برگزاری همایش حرکات نمایشی با رئیس اداره آب تماس گرفت تا مشکل را برطرف کند تا بتوانیم برنامه ها و مسابقات استانی را در آن برگزار کنیم.

شمسی بیان کرد: از همایش حرکات های نمایشی موتورسواران که به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در پیست فجر گناوه برگزار شده استقبال خوبی صورت گرفته  است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان بوشهر یادآورشد: یکی دیگر از ایرادهای مهم فنی پیست فجر گناوه نبود فنس در دور محوطه میدان مسابقه است که باید انجام تا از ورود تماشاگر به کنار و داخل محوطه جلوگیری شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.