۳۹۴ نفر در دانشگاه فرهنگیان بوشهر جذب می‌شوند
۳۹۴ نفر در دانشگاه فرهنگیان بوشهر جذب می‌شوند

بوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از آغاز فرآیند مصاحبه تخصصی و گزینش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ۳۹۴ نفر در دانشگاه فرهنگیان بوشهر جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی ظهر دوشنبه در فرآیند جذب دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: سهمیه استان بوشهر امسال ۳۹۴ نفر است که در این راستا ۷۴۱ نفر داوطلب برای انجام فرآیند مصاحبه تخصصی دعوت به مصاحبه شده اند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: از تعداد ۷۴۱ نفر داوطلب دعوت به مصاحبه ۵۲۱ نفر دختر و ۲۲۰ نفر پسر هستند.
درویشی فرآیند مصاحبه تخصصی و گزینش را در انتخاب معلمان شایسته برای آموزش نسل آینده امری بایسته و ضروری دانست و بیان داشت: مصاحبه تخصصی و گزینش از این داوطلبان از امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه آغاز شده و تا پایان روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ادامه دارد.
مصاحبه از چند برابر ظرفیت
وی تصریح کرد: امروز و فردا از برادران داوطلب چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مصاحبه تخصصی و گزینش به عمل می‌آید و از روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه تا یکشنبه ۱۳ شهریورماه خواهران برای مصاحبه و گزینش به پردیس علامه طباطبایی بوشهر و مدرسه امید انقلاب مراجعه خواهند کرد.
درویشی خاطرنشان ساخت: همچنین در روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه داوطلبانی که در طول این مدت به دلایل مختلف از فرآیند مصاحبه تخصصی و گزینش جا مانده اند، فرصتی برای آنها فراهم شده تا در این روز مصاحبه و گزینش شوند.
وی با بیان اینکه تمام فرآیند مصاحبه و گزینش معرفی شده‌ها با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تاکید کرد: هم اکنون حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در دوره کارشناسی پیوسته ۲۴ سال است.
پذیرش در ۴ رشته
درویشی با اشاره به اینکه رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برای داوطلبان در هنگام ورود به محل برگزاری مصاحبه الزامی است، متذکر شد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دانشجو معلمان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در چهار رشته تحصیلی آموزش ابتدایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش زبان انگلیسی و مشاوره و راهنمایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: قبول شدگان نهایی که رشته تحصیلی آنها در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر وجود ندارد، در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در دیگر استان‌های کشور مشغول به تحصیل خواهند شد.