۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بوشهر غیربومی هستند
۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بوشهر غیربومی هستند

بوشهر- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر غیربومی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر منصوری نسب بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز آموزش حضوری در مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهر سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر دارد که ۴۰ درصد از آنها غیربومی هستند.
وی اضافه کرد: در این راستا دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تمهیدات لازم را برای سرگیری آموزش‌های حضوری و ارائه خدمات رفاهی را در برنامه ریزی های خود گنجانده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: مطابق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستورالعمل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کلاس‌های دروس عملی و تئوری – عملی از ١۴ تا ٣١ فروردین ١۴٠١ به صورت حضوری برای دانشجویان بومی و همچنین مجازی برای دانشجویان غیربومی دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: از اول اردیبهشت ماه در صورت پایداری وضعیت منطقه آبی و زرد کرونایی، تمامی کلاس‌ها برای دانشجویان بومی و غیر بومی با ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان به شیوه کاملاً حضوری برگزار خواهد شد.
منصوری نسب یادآور شد: تزریق دو دوز واکسن کووید ۱۹ برای حضور دانشجویان در کلاس‌های درس و استفاده از خدمات آموزشی و همچنین تزریق سه دوز واکسن کووید ۱۹ که از طریق وب سرویس وزارت علوم قابل کنترل می‌باشد برای استفاده از خدمات رفاهی برای تمامی دانشجویان الزامی است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: دانشکده فنی و حرفه‌ای کنگان از اول اردیبهشت ماه، کلاس‌های عملی و تئوری-عملی بر اساس برنامه تقویمی که بروی سایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بارگذاری می‌شود، حضوری خواهد بود که شرط شرکت در کلاس‌ها تزریق دو دوز واکسن کووید ۱۹ می‌باشد.
کلاس‌های دروس عملی و تئوری – عملی کارگاهی و آزمایشگاهی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای امام خامنه ای و الزهرا (س) بوشهر بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از ١۴ فروردین ماه به صورت حضوری شروع شده است و تاکنون نزدیک به ٧٠ درصد از دانشجویان بومی از خدمات آموزشی استفاده کرده‌اند.
امروز برگزاری کلاس‌های حضوری توأم با حضور ناظر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بازدید قرار گرفت و استادان و دانشجویان در کلاس‌های درسی خود همانند روزهای ابتدایی سال جدید در مراکز حضور پیدا کردند.
ناظر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برگزاری کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و سلف سرویس مراکز استان در راستای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان بازدید به عمل آوردند.