۴ مکان غیرمجاز ارائه خدمات پزشکی در گناوه تعطیل شد
۴ مکان غیرمجاز ارائه خدمات پزشکی در گناوه تعطیل شد

گناوه – ایرنا – مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: چهار مکان ارایه خدمات پزشکی با دستگاه لیزر، تزریق ژل و بوتاکس که به‌ صورت غیرمجاز در این شهرستان فعالیت داشتند، شناسایی و با دستور دادستانی مهر و موم شدند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه روز یکشنبه به نقل از فاطمه احمدی اعلام کرد: در پی شکایت های متعدد مردمی مبنی بر انجام لیزر، تزریق ژل و  بوتاکس توسط آرایشگران و افراد غیرپزشک، بازرسان شبکه بهداشت و درمان از این اماکن بازدید کردند و پس از شناسایی و  اخطارهای لازم ، تعطیل شدند.

وی اظهارداشت: براساس قانون نظام پزشکی، تزریق ژل و بوتاکس و کار با دستگاه‌های لیزر توسط افراد غیرپزشک و در مکان‌هایی غیر از درمانگاه و مطب پزشکان ممنوع است.

احمدی گفت: شهروندان گناوه‌ای خدمات تخصصی پزشکی مانند تزریق ژل و بوتاکس و یا حتی خدمات لیزر را زیر نظر یک پزشک معتمد ، متعهد و با تجربه دارای مجوز انجام دهند.

مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: در صورت دریافت این خدمات در مراکز غیرمجاز ممکن است فرد دچار صدمات جبران‌ناپذیری شود و سلامتی آنها برای همیشه از دست برود.

وی یادآورشد: به مراکز طب سنتی که اقدام به اعمال تخصصی از این روش در حیطه پزشکی می‌کردند نیز تذکر و اخطار لازم داده شد که در صورت توجه نکردن ، تعطیل خواهند شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.